Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:137903
 
Evaluation:
Published: 22.03.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 24 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
  UZŅĒMUMA UN TIRGUS RAKSTUROJUMS    4
1.  MEDIKAMENTU TIRGUS LATVIJĀ    4
2.  SIA "FARMSERVISS-JELGAVA’’ DARBĪBA UN VIETA TIRGŪ    5
  FINANSU VADĪŠANA SIA ‘FARMSERVISS - JELGAVA’    10
1.  LĪDZEKĻU APRITE UZŅĒMUMĀ UN UZSKAITE    11
1.1.  PREČU IEGĀDE, NOMENKLATŪRAS NODROšINĀšANA    12
1.2.  PREČU UZGLABĀšANA    12
1.3.  BARTERIS    13
1.4.  REALIZĀCIJA    14
1.5.  SAIMNIECISKĀS DARBĪBAS IZDEVUMI    15
1.6.  PAPILDUS FINANSĒŠANA    16
2.  SAIMNIECISKĀS DARBĪBAS RĀDĪTĀJU ANALĪZE    18
2.1.  LIKVIDITĀTE, TĀS RĀDĪTĀJI UN NOVĒRTĒJUMS    19
2.2.  SAISTĪBU VAI MAKSĀTSPĒJAS RĀDĪTĀJI    24
2.3.  AKTIVITĀTES RĀDĪTĀJI    26
2.4.  RENTABILITĀTES RĀDĪTĀJI UN TO ANALĪZE    28
3.  UZŅĒMUMA FINANSU VADĪšANA UN PLĀNOšANA    31
3.1.  AKTIVITĀTES UN RENTABILITĀTES RĀDĪTĀJU PLĀNOšANA    31
3.2.  DEBITORU ATMAKSAS PLĀNOšANA    33
3.3.  LIKVIDITĀTES RĀDĪTĀJU PLĀNOšANA    34
  SECINĀJUMI    39
  PRIEKšLIKUMI    40
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    41
Extract

Katram uzņēmumam saimnieciskās darbības gaitā pastāv vairāki mērķi. Kā svarīgākais no mērķiem parasti tiek minēta uzņēmuma peļņa. Tomēr svarīgi ir ne tikai šo peļņu iegūt, bet arī to apzināt un saglabāt. Tāpēc peļņa nav vienīgais mērķis, ar ko saskaras uzņēmēji. Uzņēmums ikdienā saskarās ar citu mērķu izvirzīšanu. Otrs svarīgākais, dažkārt pat galvenais, katra uzņēmuma mērķis ir tā maksātspējas saglabāšana. Lai varētu kontrolēt uzņēmuma peļņu un maksātspēju, bieži vien ir pietiekoši ar uzņēmuma pārskatos ietverto informāciju. Ar to var pietikt, lai saņemtu pietiekamu informāciju nākotnes lēmumu pieņemšanai, vai laicīgi pamanītu tuvojošās briesmas.
Katram uzņēmumam ir jāapzinās vai sasniegtie rezultāti ir vērtējami pozitīvi, vai negatīvi. Kritēriji, pēc kuriem var izdarīt šādu novērtējumu ir atšķirīgi dažādiem uzņēmumiem. Ir jāveic šo rādītāju regulāra analīze. Katram uzņēmējam ir jāapzinās kas viņu sagaida nākotnē. Laicīgi jāparedz briesmas, un jāsaskata iespējas. No analīzes rezultātā iegūtās informācijas var izdarīt daudzus secinājumus par uzņēmuma nākotni.
Autors darbam ir izvirzījis mērķi uzskatāmi parādīt, kā vienkāršotu analīzi uzņēmumā var veikt katrs, kam ir svarīgi konkrētā uzņēmuma saimnieciskās darbības rādītāji, kā veikt vienkāršotu šo rādītāju plānošanu nākotnei. Darbā tiks aplūkots kā šīs problēmas risina konkrētā uzņēmumā SIA ‘Farmserviss-Jelgava’.
Mērķa sasniegšanai tiks risināti sekojoši uzdevumi:
1.Novērtēt tirgus situāciju, kādā darbojās SIA ‘Farmserviss-Jelgava’, novērtēt uzņēmuma vietu tirgū.
2.Novērtēt uzņēmuma līdzekļu struktūru, un līdzekļu aprites kārtību.
3.Izmantojot plašāk zināmās vienkāršas analīzes metodes, analizēt līdzekļu struktūru un aprites kārtību.
4.Novērtēt analīzes rezultātā iegūtās informācijas nozīmi.
5.Vienkāršoti attēlot, kā analīzes rezultātā iegūtā informācija var tikt izmantota nākotnes iespēju novērtēšanā. Apskatīt kā šie jautājumi tiek risināti SIA ‘Farmserviss-Jelgava’.
6.Sniegt vērtējumu par uzņēmuma patreizējo stāvokli un nākotnes iespējām peļņas un likviditātes saglabāšanā un celšanā.
Darbā veicamo pētījumu veikšanai tiks izmantotas ekonomiskās analīzes, novērošanas, grupēšanas un salīdzināšanas metodes. Kā pamatmetode darba pētījumu veikšanai tiks izmantota dialektiskā jeb ekonomisko parādību un procesu izziņas metode.
Par pētījumu periodu tiks izmantots uzņēmuma stāvoklis uz 1997.gada 31.decembri, kā atskaites punkts. šis stāvoklis tiks salīdzināts ar 1996.gada rādītājiem, kā arī izmantots par pamatu nākotnes hipotēžu izvirzīšanai.
Par informācijas avotiem autors izmantos:
Uzņēmuma ‘Farmserviss-Jelgava’ SIA publicēto un nepublicēto informāciju.
Statistikas datus par uzņēmumu Latvijas zāļu tirgū. -- Latvijas Zāļu Lieltirgotāju Asociācijas dati.
Literatūru par uzņēmumu pārskatu analīzes paņēmieniem.
Strādājot uzņēmumā SIA ‘Farmserviss-Jelgava’ darba gaitā izdarītos secinājumus un iegūto pieredzi.
Plānošana uzņēmumā netiks detalizēti aplūkota, bet tikai vispārējie plānu sastādīšanas principi. Darbā netiks apskatīti konkrēti uzņēmuma nākotnes plāni.
Medikamentu tirgus struktūra Latvijā ir ļoti līdzīga citu preču tirgiem. šajā tirgū pastāv vairāki posmi:
1.Ražotājs. Medikamentu ražotāji saražotos medikamentus nevar patstāvīgi nogādāt līdz patērētājam, tāpēc eksistē virkne uzņēmumu, kas palīdz ražotājam realizēt gatavo produkciju.
2.Vairumtirgotāji ir pirmais posms aiz ražotāja. Vairumtirgotāja rīcībā ir lielāki naudas resursi, tādēļ ir iespējams iegādāties lielākas preču partijas, nekā varētu citi potenciālie pircēji. Tādēļ ražotājam ir izdevīgāk un vienkāršāk sadarboties pārsvarā tikai ar vairumtirgotājiem. Vairumtirgotājs ir tas, kurš šīs preces nogādā līdz mazumtirgotājam. Atkarībā no tā cik plašs ir vairumtirgotāja klientu loks veidojas arī kopējais ražotāja noieta tirgus. Tādēļ preces tiek piedāvātas vairākiem vairumtirgotājiem ar dažādu klientu loku, tā maksimizējot kopējo noieta tirgu.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register