-
Uzņēmuma vadīšana mainīgas ārējās vides apstākļos
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | ANALĪZES DAĻA | 3 |
1.1. | Uzņēmējdarbības raksturojums Latvijā | |
1.2. | Datorprogrammēšana, konsultēšana un saistītas darbības | |
1.3. | SIA Lattelecom Technology | |
1.4. | SIA Lattelecom Technology SVID analīze | |
1.5. | Mainīgie apstākļi | |
1.6. | Organizāciju tieši ietekmējošā ārējā vide | |
1.7. | Organizāciju netieši ietekmējošā ārējā vide | |
1.8. | Vides ievērošanas metodes | |
1.9. | Stratēģiju izveides teorijas | |
2. | PROJEKTA DAĻA | |
2.1. | Attiecības starp organizāciju un vidi | |
2.2. | Ārējās vides nenoteiktības pakāpe | |
2.3. | Portera piecu spēku modelis | |
2.4. | Vides ievērošanas metodes praksē | |
2.5. | Vides faktoru tiešā ietekme | |
2.6. | Vadīšanas integrālā struktūra | |
Secinājumi | ||
Priekšlikumi |
Secinājumi
1. Jebkurš uzņēmums ir nesaraujami saistīta ar ārējo vidi – pircējiem, piegādātājiem, starpniekiem, konkurentiem, tehnoloģiskajām izmaiņām, ekonomisko situāciju valstī. Ārējās vides faktori ir mainīgi un uzņēmuma stratēģijai jābūt atbilstošai, lai saglabātu savu pozīciju tirgū.
2. Datorprogrammēšana un saistītās darbības ir samērā maza sastāvdaļa no Latvijas uzņēmējdarbības vides. Informācijas avotos šī nozare parasti tiek dēvēta par Informācijas tehnoloģijas nozari.
3. SIA „Lattelecom Technology” ir viens no Latvijas IT nozares līderiem, tā apgrozījums 2008. gadā bija 21,79 miljoni latu.
4. IT nozarē ir daudz jaunu un mazu uzņēmumu. Daudzi no tiem ir uzskatāmi par konkurentiem, jo sniedz līdzīgus pakalpojumus kā SIA „Lattelecom Technology”.
5. SVID analīzē atklājās, ka SIA „Lattelecom Technology” lielākā iespēja ir ārpakalpojumu sniegšana ārvalstu tirgos, ko papildina uzņēmuma stiprā puse – starptautiski partneri, kas nodrošina uzņēmuma sniegto pakalpojumu kvalitātes garantiju starptautiskā līmenī.
6. Jebkurš uzņēmums, izstrādājot darbības stratēģiju, izmanto dažādus elementus no vides ievērošanas metodēm.
7. Mūsdienās efektīvākās vides ievērošanas metodes ir organizācijas struktūras pilnveidošana un vides faktoru tiešā ietekme, jo tajās var izpausties uzņēmuma risinājumu oriģinalitāte, kas var pārspēt konkurentus.
8. M. Porters piedāvā divus virzienus, kuros attīstīt uzņēmuma stratēģiju – diferencēšanas un zemo cenu stratēģiju. Lai varētu precīzāk izvēlēties kādu no stratēģijām, ir jāveic uzņēmuma ārējās vides analīze.
Priekšlikumi
1. SVID analīze atklāja lielus konkurentu draudus, līdzīgus rezultātus var redzēt arī analizējot Portera piecu spēku modeli. Latvijas IT tirgus ir piesātināts, un tas nozīmē, ka plašākas iespējas uzņēmumam paveras, sniedzot ārpakalpojumus ārvalstu tirgos. Latvijas interneta tīkla infrastruktūra ir augstā līmenī, SIA „Lattelecom Technology” strādā kvalificēti darbinieki, uzņēmumu ir atzinuši starptautiskie partneri, tāpēc tam būtu aktīvāk jāpiedāvā savus pakalpojumus ārvalstu tirgos.
2. Virziens uzņēmumam SIA „Lattelecom Technology”, kuru rāda vides ievērošanas metodes, ir vides faktoru tiešā ietekme, precīzāk, pircēju rīcības ietekme. Uzņēmumam ir stabila reputācija, ko var uzlabot, sniedzot individuālu pieeju katram projektam, precīzu termiņu ievērošanu, konkurētspējīgas pakalpojumu cenas. Tas ir nozīmīgi, lai piesaistītu jaunus klientus un saglabātu esošos.
3. Lattelecom Technology jāapsver savas mājas lapas izstrādi, lai klienti to redzētu kā atsevišķu uzņēmumu, kas nodarbojas ar IT pakalpojumu sniegšanu, nevis domātu, ka Lattelecom ir viens vesels uzņēmums, kas sniedz plašu un dažādu pakalpojumu klāstu. Bez tam mājas lapa ir lielisks veids, kā potenciālajiem klientiem parādīt piedāvāto pakalpojumu klāstu un atsauksmes par jau izstrādātiem IT risinājumiem.
4. Būtiski ir sekot līdzi jaunākajām tehnoloģijām un piedāvāt tās saviem klientiem pēc iespējas ātrāk. Intensīvas konkurences apstākļos ir jāspēj būt ātrākiem par konkurentiem savu darbinieku apmācīšanā un pakalpojumu klāsta modernizēšanā.
…
Lattelecom Technology Jebkurš uzņēmums ir nesaraujami saistīts ar ārējo vidi – tam ir klienti, piegādātāji, starpnieki, to ietekmē ekonomiskā situācija valstī, likumdošana, jaunākās tehnoloģijas. Ārējā vide nepārtraukti mainās, un ir nozares, kurās tā ir ļoti dinamiska. Lai sekmīgi darbotos un saglabātu savu tirgus daļu, uzņēmumiem ir jāveic nepārtraukts ārējās vides monitorings un jāizvēlas stratēģija, kas būtu atbilstoša ārējās vides izmaiņām.
- "LB" vadīšana mainīgas ārējās vides apstākļos
-
Uzņēmuma "Janvil Inc" mārketinga vides strātēģijas analīze un darbības plānošana
Research Papers28 Business, Marketing, Advertising, Economics
- Uzņēmuma vadīšana mainīgas ārējās vides apstākļos
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Uzņēmuma "Janvil Inc" mārketinga vides strātēģijas analīze un darbības plānošana
Research Papers for university28
Evaluated! -
"LB" vadīšana mainīgas ārējās vides apstākļos
Research Papers for university33
-
Nekustamo īpašumu uzņēmuma iekšējās un ārējās vides analīze
Research Papers for university16
-
Uzņēmuma AS "Cēsu alus" vadīšana mainīgas ārējās vides apstākļos
Research Papers for university27
Evaluated! -
A/s “Jelgavas maiznieks” vadīšana mainīgas ārējās vides apstākļos
Research Papers for university37