Uzņēmēji ir ieinteresēti sava uzņēmuma pastāvēšanā un veiksmīgā attīstībā. Pastāv produkti un tirgi, kuru attīstību diezgan vienkārši prognozēt. Tomēr pieprasījumu pēc daudziem produktiem raksturo nestabilitāte. Tieši tāpēc pieprasījuma prognoze ir viens no galvenajiem uzņēmuma sekmīgas darbības faktoriem.
Prognozēšanas mērķis ir sagatavot informāciju par tālāku preču vai pakalpojumu pieprasījumu, lai iegūtu nepieciešamu informāciju lēmumu pieņemšanai par uzņēmuma tālāko attīstību.
Savā darbā izpētīšu uzņēmumu” GRANDEG” un noteikšu pieprasījumu 2007.gadam. Izvirzītā mērķa sasniegšanai tiek izvirzīti sekojošie uzdevumi:
Izpētīt uzņēmuma īpatnības, raksturu un ekonomisko situāciju,
Ar dažādām metodēm noteikt nākotnes pieprasījumu un salīdzināt to,
Noteikt sezonālo svārstību ietekmi uz pieprasījumu un prognozēt pieprasījumu ņemot vēra sezonālās svārstības,
Teorētiskā informācija par pieprasījuma prognozēšanu ir ņemta no ekonomiskās mācību literatūras, pārējie dati ir ņemti no SIA “GRANDEG” publicētajiem gada pārskatiem un uzņēmuma grāmatvedības, tāpēc atsauces darba tekstā par tiem netiks minētas. Prognožu izstrādāšanai galvenokārt tiks izmantotas kvantitatīvās metodes. . …