, kā arī pedagoģiskā izmēģinājuma darbības analīzes rezultātā var secināt, ka:
1. Personības attīstība galvenokārt notiek pašaudzināšanas ceļā. Pašaudzināšana ir apzināta sevis pilnveide un paškontrole. Paškontrole vislabāk attīstās 6 – 10 gadu vecumā, bet pamatus šo iemaņu veidošanā var veidot jau 5 – 6 gadu vecumā. Paškontroles attīstība cieši saistāma ar fizisko attīstību, kad bērns vēl mācās kontrolēt gan savas kustības, gan darbību.
2. Pirmsskolas pedagoģiskais process ir orientēts uz bērna personības attīstību un audzināšanu, kurā tiek ievērota bērna individualitāte. Pirmsskolas pedagoģiskajā procesā tiek apgūtas arī sociālās prasmes un iemaņas. Bērns apgūstot šīs prasmes un iemaņas var attīstīt.
3. Bērna paškontroles attīstības veidošanā liela nozīme ir pedagoga sadarbībai ar bērnu un viņa vecākiem.
4. Paškontroles iemaņu veicināšanas programma un uzdevumi izstrādāti veiksmīgi, jo bērnu paškontroles iemaņu līmenis ir kļuvis augstāks par vidējo vērtību.
Darba pētījuma ietvaros atbilstoši izvirzītajiem uzdevumiem tika apskatīta personības attīstība un sociālo prasmju un iemaņu attīstība pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Darba pētījumā izvirzītie uzdevumi ir izpildīti un mērķis ir sasniegts.
…