Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:958543
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.03.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
  Teorētiskā daļa   
1.nodaļa  Organizāciju kultūra un tās attīstības faktori   
2.nodaļa.  Saskarsme, tās nozīme darba kolektīvā   
3.1.  Raksturs   
3.2.  Vadītāja sociālpsiholoģiskās funkcijas grupā   
  Secinājumi   
  Literatūras saraksts   
Extract

Organizāciju kultūras veidošanās. Konkrētas organizācijas kultūras veidošanos un pastāvēšanu nosaka virkne savstarpēji saistītu faktoru. Galvenie faktori ir sociālā vide, ekonomiskā situācija un konkrētas personības organizācijā.
Sociālā vide. Organizācijas kultūra nepastāv izolēti, tā vienmēr ir iekļauta plašākā konkrētajam ģeogrāfiskajām reģionam un sabiedrībai raksturīgās kultūras kontekstā.
Iepriekš jau tika minētas atšķirības Japānas, ASV un Eiropas kultūrā un to ietekme uz menedžmentu un organizāciju kultūru. Kopējais kultūras konteksts galvenokārt nosaka E. Šeina aprakstītos pamatpieņēmumus, kuri veido organizācijas kultūras paradigmas pamatu. G. Hofstede savā pazīstamajā 80. Gadu pētījumā ir veicis vairāk nekā 15000 kompānijas IBM vadītāju un darbinieku aptauju 50 pasaules valstīs. Šajā pētījumā noskaidrojās, ka, neraugoties uz to, ka visi aptaujātie strādā vienā kompānijā, pastāv kultūras atšķirības starp dažādām zemēm pēc četriem rādītājiem (varas distance; individuālisms/kolektīvisms; maskulīnisms/feminisms; izvairīšanās no nenoteiktības). Var pieņemt, ka šāda likumsakarība pastāv arī Latvijā – vietējās kultūras tradīcijas un vērtības ietekmē organizāciju kultūru ne tikai vietējos uzņēmumos, bet arī ārvalstu uzņēmumu filiālēs Latvijā.[5]
Neapšaubāmi būs vērojamas lielas atšķirības kultūrā, teiksim, starp valsts iestādēm un privātā biznesa struktūrām, izglītības iestādēm un tirdzniecības uzņēmumiem utt. Č. Hendijs īpaši uzsver tehnoloģisko faktoru ietekmi.

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register