Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:145706
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.09.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Vanšu tilta vēsture    3
2.  Vanšu tilta konstrukcija    4
3.  Krišjāņa Valdemāra ielas tilta pārejas vēsture    12
4.  Dzelzsbetons tiltu konstrukcijās    14
5.  Pasaulē garākais vanšu tilts    16
6.  Secinājumi    17
7.  Izmantotā literatūra    18
Extract

1. Vanšu tilta vēsture
Vanšu tilts ir pagaidām otrs jaunākais no pastāvīgajiem ielu satiksmes tiltiem, kas par Daugavu Rīgā uzbūvēti pēckara periodā, ir 1981. gadā atklātais iekārtas sistēmas metāla tilts Kr.Valdemāra ielā. Sakarā ar savu statisko shēmu šis tilts pagaidām ieguvis nosaukumu Vanšu tilts.
Vanšu sistēma būtībā ir atsevišķa iekārtas sistēmas forma, kurai raksturīgs tas, ka sistēmas režģojums ir geometriski nemainīgs. Tādēļ tai, salīdzinot ar iekārtu sistēmu klasisko formu (ar vertikāliem pakariem), ir lielāks stingums, kas kavē S veida izlieču rašanos. Sistēmā ietilpstošās stinguma sijas augstums iz mazs – aptuveni tikai 1/100 no laiduma, jo no statiska viedokļa tā ir nepārtraukta ar nelieliem laidumiem, t.i., atstatumiem starp vantīm.
Vanšu sistēmas tiltu konstruktīvā ideja nav jauna. Tamlīdzīgu tiltu būvēšanas gadījumi ir zināmi jau no XVII un XVIII gadsimta. Plašāka vanšu sistēmas tiltu ieviešana līdz pat pēckara pariodam nebija iespējams tāpēc, ka
1) trūka augstas stiprības un kvalitātes materiālu;
2)nebija izprasta vanšu tilta konstrukcijas darbība;
3)augstas pakāpes statiski nenoteicamas sistēmas aprēķināt bija tehniski grūti.
Atrisinoties šīm problēmām, sākās strauja vanšu sistēmas tiltu būvēšana. Laikā, kad projektēja vanšu tiltu Rīgā, visā pasaulē, pēc dažu autoru datiem, jau bija uzbūvēti 84 liela laiduma vanšu tilti, 62 no tiem – autoceļos un pilsētās.
2. Vanšu tilta konstrukcija
Līdz šim uzbūvēto slīpsaišu tiltu centrālie laidumi lielākoties ir 150 – 400 m robežās. Pazīstamais VFR tiltu un spriegota dzelzsbetona speciālists profesors Fricis Lēonharts uzskata, ka pēc slīpsaišu sistēmas būvētajiem pilsētu un autoceļu tiltiem maksimālais iespējamais laidumu lielums ir 700 m, bet dzelzceļu tiltiem 500 m. Slīpsaišu sistēmas tiltus parasti būvē pār platām upēm, pa kurām noris intensīva kuģošana. Rīgā, tilta konstrukciju izvēloties, šāds nosacījums gan nevarēja būt izšķirošais, jo ostas un līdz ar to arī kuģošanas augšup tilta vairs nav. Tilta konstrukciju izvēlējās tālaika Latvijas politiskā vadība (iebilstot gan dažiem arhitektiem). Tika piedāvāti apmēram 15 konstruktīvie varianti. No visiem variantiem izvēlējās slīpsaišu sistēmu, tā acīmredzot vairāk balstījās uz to apstākli, ka šī sistēma ir vizuāli visiespaidīgākā. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register