Research Papers
Humanities
Psychology
Vardarbības izpausmes Rīgas pilsētas Pļavnieku ģimnāzijas...-
Vardarbības izpausmes Rīgas pilsētas Pļavnieku ģimnāzijas 7. un 9.klasē
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija (Аннотация) | 2 | |
Ievads | 4 | |
1. | Vardarbība | 6 |
2. | Vardarbības izpausmes veidi | 8 |
2.1. | Fiziskā vardarbība | 8 |
2.2 | Emocionālā vardarbība jeb psiholoģiskā vardarbība | 10 |
2.3. | Seksuālā vardarbība | 11 |
3. | Pusaudži un vardarbība | 13 |
4. | Praktiskā daļa | 14 |
4.1 | Pētījuma dalībnieku un pētāmās vides apraksts | 14 |
4.2 | Pētījuma procedūras un izmantoto metožu apraksts | 14 |
4.3 | Rezultātu apraksts | 15 |
4.4 | Rezultātu interpretācija | 19 |
5. | Secinājumi | 20 |
6. | Literatūras saraksts | 21 |
7. | Pielikums | 22 |
Pēdējo gadu laikā ir veikti vairāki pētījumi, kas apliecina, ka liela daļa Latvijas skolēnu savā klasē un skolā emocionāli nejūtas labi.
Iepazīstoties ar Valsts Bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas pētījumiem, 40% skolēnu savā klasē jūtas nepieņemti un neiederas dēļ vienaudžu savstarpējās neiecietības. Bērnu un jauniešu uzticības tālruņa dati apliecina, ka vidēji katrs ceturtais skolēns Rīgā vienu vai divas reizes ir piedalījies vardarbībā pret citu skolēnu, savukārt, katrs ceturtais aptaujātais pieļauj, ka varētu piedalīties vardarbībā pret citu skolēnu, kas nepatīk.(1)
Vardarbības izpausmes ir dažādas. Bieži vien pašiem skolēniem tas liekas normāli. Kas tur liels! Pajokojām! Arī skolotāji var nepamanīt, ka kāds no skolēniem jūtas nepieņemts, neiederīgs un tāpēc cieš. Dažreiz tam vienkārši nepievērš uzmanību, attaisnojoties ar pusaudžu vecuma periodu.
Vardarbība skolās ir jāaktualizē, jo šāda problēma ir sastopama gandrīz visās skolās. Ar šo problēmu skolā sastopas paši pusaudži un arī pedagogi. Savlaicīgi ievērojot un reaģējot uz vardarbības izpausmēm un veicot profilakses pasākumus, pārrunas, izskaidrojumus, varētu samazināt un novērst vardarbību un tās sekas.
Lai mazinātu vardarbību tiek veiktas dažādas aktualitātes, bet bieži vien tās neaiziet līdz skolām, kā, piemēram, projekts „Drosme draudzēties” ir viens no pēdējiem projektiem, kur tiek aicinātas klases pieteikties līdz 2009.gada janvāra vidum , un šī projekta mērķis ir :
• Veicināt pozitīvu, draudzīgu, iecietīgu un cieņas pilnu vidi, kas būtu brīva no vienaudžu savstarpējās vardarbības Latvijas vispārizglītojošās skolās.
• Mudināt ikvienu apzināties, ka mēs katrs spējam ko darīt, lai mazinātu vardarbību vienaudžu vidū.(2)
Mūsu pētījums ir nozīmīgs ar to, ka cenšamies pievērst pašu pusaudžu uzmanību vardarbības profilaksei skolā. Šo pētījumu būs iespējams izmantot klases stundās profilakses nolūkiem.
Pētījuma tēma: vardarbības izpausmes 7. un 9. klasēs
Pētījuma objekts: 13-14 gadus vecu un 15-16 gadus veci pusaudži
Pētījuma priekšmets: vardarbības izpausmes
Pētījuma mērķis: teorētiski pamatot, izpētīt un salīdzināt 13-14 gadus vecu un 15-16 gadus vecu pusaudžu vardarbības izpausmes
Lai sasniegtu mērķi un pārbaudītu pētījuma jautājumu, tika izvirzīti šādi uzdevumi:
1.Teorētiski apkopot un analizēt pētījumu par vardarbību
2.Noteikt 13-14 gadīgus vecu un 15-16 gadus vecu pusaudžu vardarbības izpausmes
3.Salīdzināt vardarbības izpausmes 13-14 gadīgus vecu un 15-16 gadus vecu pusaudžu vidū
4.Noteikt atšķirības starp abām vecuma grupām
5.Veikt doto datu apstrādi un interpretāciju
Pētījuma jautājumi:
1.Kurš no vardarbības veidiem izpaužas vairākumā 13-14 gadīgus vecu un 15-16 gadus vecu pusaudžu vidū?
2.Kāda ir atšķirība starp abu pusaudžu grupu vardarbības izpausmēm?
Pētījuma metodes:
1.Iegūtās literatūras analīze
2.Aptaujas
Pētījuma bāze: Rīgas pilsētas Pļavnieku ģimnāzijas 7. un 9. klašu skolēni.…
Zinātniski pētnieciskais darbs par tēmu „Vardarbības izpausmes RPPĢ 7. un 9. klase”. Pētījuma mērķis: teorētiski pamatot, izpētīt un salīdzināt 13-14 gadus vecu un 15-16 gadus vecu pusaudžu vardarbības izpausmes Pētījuma uzdevumi: Teorētiski apkopot un analizēt pētījumu par vardarbību 1. Noteikt 13-14 gadīgus vecu un 15-16 gadus vecu pusaudžu vardarbības izpausmes 2. Salīdzināt 13-14 gadīgus vecu un 15-16 gadus vecu pusaudžu vardarbības izpausmes 3. Noteikt atšķirības starp abām vecuma grupām 4. Veikt doto datu apstrādi un interpretāciju Pētījuma secinājums: Vardarbība pastāv RPPĢ 7.c un 9.b klasē, un vispopulārākā vardarbības izpausme ir apmelošana, ko 7.c klasē skolēni atzinuši 100% un 9.b klasē skolēni atzinuši par pastāvošu vardarbību 61% aptaujāto skolēnu.
- Manipulācija skolā un ģimenē
- Mūsdienu jauniešu vērtības Jelgavas Valsts ģimnāzijas skolēnu skatījumā
- Vardarbības izpausmes Rīgas pilsētas Pļavnieku ģimnāzijas 7. un 9.klasē
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mūsdienu jauniešu vērtības Jelgavas Valsts ģimnāzijas skolēnu skatījumā
Research Papers for secondary school22
-
Manipulācija skolā un ģimenē
Research Papers for secondary school16
-
Emociju izpausmes
Research Papers for secondary school27
-
Jaunietis no daudzbērnu ģimenes
Research Papers for secondary school27
Evaluated! -
Aktuālie jautājumi bērnu audzināšanā mūsdienu ģimenēs
Research Papers for secondary school2