-
Vardarbības problēmas skolā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | ||
1. | Vardarbība Latvijas skolās, tās veidi | |
2. | Vardarbību veicinošie faktori,formas un sekas | |
3. | Iespējamie risinājumi vardarbības mazināšanai | |
4. | Praktiskā pētijuma dala | |
4.1. | secinājumi |
Laiku pa laikam plašsaziņas līdzekļos tiek atspoguļoti gadījumi , kad no vardarbības cietuši bērni.Un ne tikai bērni cieš no pieaugušo vardarbības, bet arvien biežāki gadījumi, kad pusaudži nodara pari savam vienaudzim. Pārsvarā šie gadījumi, kas nonākuši presē vai par kuriem runā televīzijā ir šokējoši un izceļas ar īpašu cietsirdību.Tie piesaista sabiedrības uzmanību , tiek meklēti vainīgie, bet pēc dažām dienām jau tiek aizmirsti , kļūstot par vēsturi.
Un lielais zvanu skaits uz Bērnu uzticības tālruni liecina , ka šie vardarbibas gadījumi ir daudz biežāki nekā par to lasām presē vai redzam televīzijā. Atklājas arvien vairāk gadījumu, kuros vardarbība bijusi ilgstoša.
Jautājums par vardarbību ticis apspriests diezgan bieži, bet savā darbā vēlos pievērst uzmanibu tam ,kāpēc pie mums bērni ir tik vardarbīgi , un , ko varētu darīt , lai šo vardarbību skolās mazinātu
Domājot par šo problēmu, sliktā ziņa ir tā , ka mēs sākam pierast pie tā , ka darīt kādam pāri ir normāli un ļaujam tam notikt.Izliekamies neredzam šo vardarbību, domādami, ka tagad tāds laikmets, ka tas raksturīgi tikai sarežģītajam pusaudža vecumam un , bērnam izaugot , tas pāries. Bet diemžēl , sekas tomēr ir ilgspēlējošas, jo vardarbīgs bērns kļūs par vardarbīgu pieaugušo, kurš tālāk atkal audzinās vardarbīgu bērnu. Arī tad , ja bērns nav varmāka, bet upuris, viņš pieaudzis bieži vien kļūst varmācīgs.
Pēdējo gadu laikā ir veikti vairāki pētījumi, kas apliecina, ka liela daļa Latvijas skolēnu savās klasēs un skolās emocionāli nejūtas labi. Iepazīstoties ar Valsts Bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas pētījumu, 40% skolēnu savās klasēs jūtas nepieņemti un neiederīgi dēļ vienaudžu savstarpējās neiecietības. Bērnu un jauniešu uzticības tālruņa dati apliecina, ka vidēji katrs ceturtais skolēns Rīgā vienu vai divas reizes ir piedalījies vardarbībā pret citiem skolēniem, savukārt, katrs ceturtais aptaujātais pieļauj, ka varētu piedalīties vardarbībā pret citu skolēnu, kas nepatīk. Gandrīz puse no aptaujātajiem atzīst ka neiejaucas , lai pārtrauktu vardarbību, un atzīst , ka ari skolotāji reti iejaucas šajās situācijās un bērni saka , ka ar viņiem maz tiek runāts par šīm situācijām. Vienaldzība ir tā , kas ļauj izvērsties vardarbībai skolēnu vidū un bieži vien skolēni domā , ka palīdzību jau nav vērts kādam lūgt, jo tāpat neviens nepalīdzēs. …
Pētījuma priekšmets: Vardarbības problēmas skolā Mērķis: Noskaidrot pusaudžu fiziskās vardarbības cēloņus un viņu attieksmi pret to. Pētījuma hipotēze : Pusaudžu vardarbību skolā nosaka ( ietekmē) vide, skolas pedagogu attieksme pret problēmu un konfliktu risināšanas veids Pētījuma uzdevumi: 1. Izpētīt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par vardarbības problēmu tās cēloņiem un veidiem. 2. Raksturot vardarbības veidus, iemeslus, veicinošos faktorus. 4. Analizēt iespējamos risinājumus un pasākumus vardarbības mazināšanai. Pētījuma bāze: Rīgas vakara ģimnāzija, DA Cēsu valsts ģimnāzija, Raunas vidusskola Pētījuma metodes: *Literatūras analizēšana *Aptauja *Intervija
- Bijušo ieslodzīto un nosacīti sodīto sociālā rehabilitācija
- Dienas aprūpes centrs
- Vardarbības problēmas skolā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Vardarbība ģimenē
Research Papers for secondary school10
-
Sociālais darbinieks
Research Papers for secondary school16
-
Izglītības iespējas bērniem ar speciālām vajadzībām Jelgavā un Jelgavas rajonā
Research Papers for secondary school25
Evaluated! -
Vardarbība ģimenē
Research Papers for secondary school3
-
Uzticības personas kā alternatīva bērnu namam
Research Papers for secondary school32
Evaluated!