-
Vārds kā (dzīves) programma
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 4 | |
Ievads | 6 | |
1. | “Iesākumā bija vārds” (Jāņa 1:1) | 7 |
2. | Cilvēka mentālais jeb domu un zināšanu ķermenis | 11 |
3. | Jaunākie pētījumi par vārda (vārds + emocija) spēku | 15 |
3.1. | Masaru Emoto ūdens struktūras pētījumi | 15 |
3.2. | Brūsa Liptona pētījumi | 17 |
4. | Ikdienas valoda un neapzinātās cēloņsakarības | 20 |
5.1. | Vārdu krājuma apzināšanās | 23 |
5.2. | Darbs ar sevi (savu vārdu krājumu) | 24 |
Secinājumi | 26 | |
Izmantotā literatūra un informācijas avoti | 27 |
Secinājumi
1. Vārds ir programma, jo vārds ir kas neizmērojami spēcīgs, pat spēcīgāks par koku vai par akmeni, un pat par cilvēku. Cilvēka izteiktajam vārdam pieder spēks un vara. It īpaši tā parādās, ja vārdi tiek izteikti ar spēcīgām emocijām. Taču cilvēki to neapjauš un nepievērš lielu vērību.
2. Valodas kultūra ļoti spilgti parāda cilvēka zemapziņas stāvokli: cik skaļi runā, cik mierīgi, kādus vārdus lieto. Tā kā vārds (valoda) ir programma, tad ļoti būtiski ievērot valodas kultūras normas: lietot koptu literāro valodu, rūpēties par valodas tīrību un daiļskanību, kā dzen arī auru.
3. Vecākiem un skolotājiem ir ļoti būtiski runāt pareizi. Pieaugušo valodas kultūra, runas stils, leksika atstāj ļoti lielu iespaidu uz bērnu un viņa zemapziņu. Skolēns aizgūst frāzes, viedokli un žestikulāciju nemanot. Pieaugušajiem jāmāk kontrolēt savas emocijas un jāizvēlas pēc iespējas neitrālāka leksika, lai nenotiktu morāls spiediens uz bērnu, ietekmēšana, jo bērnam ir jāattīstās neitrālā vidē un jāveido pēc iespējas personīgāks viedoklis.
4. M. Emoto pētījumi pierāda, ka ūdens ir viegli iespaidojams. To iespaidot var apkārtējā vide- enerģētiskie lauki, konkrēti, vārdi, mūzika un ierīces. Uz cilvēku atstāj iespaidu gan tas, ko viņš lieto uzturā, gan arī- ko domā, kā noskaņo sevi- savu „ūdeni”(jo cilvēks 70% sastāv no ūdens). B. Liptona pētījumi atklāj placebo efektu, proti pozitīvo brīvo domāšanu, kā arī apkārtējās vides būtisko lomu.
5. Darbs pašam ar sevi ir visa mūža garumā, jo cilvēks mācās visu mūžu. Autore, lai pilnveidotu sevi, ir izstrādājusi 4 soļu metodi, kuru centīsies ievērot arī turpmāk. Tā paredz: 1) apzināties frāzes, kas jāizskauž no savas leksikas, un neatlaidīgi tās aizvietot ar lietderīgiem vārdiem, 2) izvairīties lietot svešvārdus; bagātināt savu vārdu krājumu, izmantojot apvidvārdus, dialektismus, 3) ēst klusumā (vai fonā skanot harmoniskai mūzikai) un nerisinot ar sevi domu dialogu, 4) veikt revīziju savā mūzikas bibliotēkā- iztīrīt to no tukšu frāžu dziesmām. To ievērojot, ir garantēta harmoniska dzīve- rezultāts var nebūt tūlītējs, bet pamanāms ilgtermiņā.
7. Darba izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies. Vārdu krājuma apzināšanās notiek tikai tad, ja ir veikts darbs ar to. Vārdu krājums un darbs pašam ar sevi pielīdzināms zieda/auga kopšanai.
…
Darbs ieguva 4. vietu Rīgas rajonā. Ievads Vārds un dzīve. Šī ir pārdomu mudinoša tēma, balstīta uz jaunākajiem pētījumiem zinātnē par vārda spēku un tā cēloņsakarībām. Jaunāko pētījumu rezultāti apstiprina to, par ko mūsu senči runāja jau vairākus simtus gadus atpakaļ, ticēja tam un neapšaubīja. To apstiprina arī cēloņsakarību ķēde (pēc Valērija Siņeļņikova teorijas) (skat. Pielikumā nr.1) Tēma aktuāla, jo tā attiecas uz jebkuru cilvēku, jo katrs atrodas apkārtējās vides ietekmē, lieto vārdus saziņai, domu formulēšanai. Kaut reizi katrs no mums ir aizdomājies par it kā šķietamām nejaušībām. Kāds šī pētnieciskā darba lasītājs gūs jaunu atziņu, kāds papildinās savas zināšanas, kāds, iespējams, gribēs diskutēt un meklēs pretargumentus. Autorei tēma ir būtiska, jo darbā dažas aplūkotās lietas veido un ietekmē autores dzīvi, jo autorei ir būtiska vide, kurā viņa atrodas, ar kādiem cilvēkiem komunicē, kādu mūziku klausās, savs vārdu krājums un dzīves skatījums. Darba mērķis- izprast vārda nozīmi cilvēka dzīvē un apzināties cēloņsakarību ķēdi. Darba uzdevumi: 1) iepazīties ar V. Siņeļņikova darbos formulēto cēloņsakarību ķēdi (pielikumā nr.1); 2) iepazīties ar jaunākajiem vārda spēka un apkārtējas vides ietekmes pētījumiem; 3) apzināt savu vārdu krājumu un izstrādāt ieteikumus darbam ar leksiku. Darba hipotēze: vārdu krājuma apzināšanās un darbs ar to palīdz mainīt dzīves kvalitāti. Darbā izmantotās metodes: 1. literatūras lasīšana un analīze, 2. salīdzinošā, 3.vēsturiskā, 4. statistiskā. Darba 1. nodaļā tiek apskatīta vārda/domas loma, balstoties uz Bībelē sacīto. Visa iesākuma pamats jau senatnē tika balstīts uz vārdu. 2. nodaļā tiek apskatīts cilvēka mentālais ķermenis (auras daļa)- cik tīra būs aura, tik tīrs jeb vesels būs cilvēka fiziskais ķermenis. Būtiski ir apjaust, ka visam ir sava jēga un kādas būs indivīda emocijas, jūtas, domas un zināšanas, tāda būs viņa dzīve. 3. nodaļā tiek apskatīti jaunākie pētījumi par „vārds + emocija” spēku. 4. nodaļā stāstīts par ikdienas valodu un tās saistību ar neapzināto cēloņsakarību ķēdi. 5. nodaļā ir pētījuma rezultātu analīze un izklāsts par autores pašas darbu ar sevi. Šis zinātniski pētnieciskais darbs noderēs sevis pilnveidošanas un izglītošanas gribētājiem.
- Agresija skolā. Teorija un prakse
- Pravietiskie sapņi
- Vārds kā (dzīves) programma
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Agresija skolā. Teorija un prakse
Research Papers for secondary school7
-
Pravietiskie sapņi
Research Papers for secondary school7
-
Laulības
Research Papers for secondary school7
-
Sajūtas
Research Papers for secondary school3
-
Ģimenes nozīme jauniešu dzīvē
Research Papers for secondary school8