KOPSAVILKUMS
• Didaktisko rotaļspēļu pielietojums sniedz iespēju organizēt pedagoģisko procesu, kura gaitā tiek īstenota bērna runas prasmju un iemaņu attīstība.
• Rotaļnodarbību gaitā, pamatojoties uz pedagoga un bērnu runas aktivitāti attīstās dažādas bērnu runas sfēras: vārda nozīmes apzināšanās un vārdu krājuma papildināšanās, skaņu kultūras apguve, kā arī veidojas stāstīt prasme.
• Šajā vecuma posmā didaktiskās rotaļspēles palīdz labāk izzināt apkārtesošos priekšmetus, atšķirt un nosaukt to krāsas, formu un ar tiem saistītās darbības. Bērni sāk aizvien labāk apzināties dažādās atšķirības un līdzības starp priekšmetiem, kā arī saprot, ka dažādi pēc satura priekšmeti var būt vienādā krāsā.
• Didaktiskās rotaļspēles rosina bērnos interesi darboties, bagātina runas motīvus un veido pozitīvu fonu runas attīstībai. Tās ir dažādas, variatīvas, priecē bērnus un sniedz gandarījumu, kas vislabāk rosina bērnu runas aktivitāti nodarbībās un veicina to rezultivitāti.
• Didaktiskās rotaļspēles audzinošā nozīme ir tā, ka rada labvēlīgus apstākļus bērna aktivitātes, patstāvības un ticības saviem spēkiem izpausmei.
• Didaktisko rotaļu nozīme ir tā, ka bērnu zināšanu daudzveidīgai pielietošanai un prāta darbības aktivizēšanai tiek radīti dzīves īstenībai tuvi apstākļi.
• Didaktiskās rotaļas veicina bērnu pareizu savstarpējo attiecību veidošanos: prasmi kopā rotaļāties, saskaņot savas intereses ar kolektīva interesēm, palīdzēt cits citam un priecāties par biedra panākumiem. Rotaļās rodas iespēja veidot personības pozitīvās īpašības: godīgumu, patiesīgumu; tajās bērni vingrinās morālajā rīcībā, veidojas viņu morālā pieredze.
• Ar didaktiskām rotaļām pedagogs bagātina bērnu vārdu krājumu un attīsta viņu valodu. Bērnu valoda bagātinās ar īpašības vārdiem, darbības vārdiem, tā kļūst saturīgāka un izteiksmīgāka.
• Bērnu runas aktivitāti stimulē attīstoša, gramatiski pareiza un literāra pedagoga runa, kā arī bagāts uzskates un izziņas materiāla, kā arī radošajām rotaļnodarbībām paredzēto materiālu un priekšmetu arsenāls grupas telpā.
…