Par vārdu pārnestajām nozīmēm līdz 9. klasei skolēni jau ir mācījušies 5.-6. klase, un šai mācību vielai nevajadzētu būt pārāk grūti saprotamai, sarežģītai. Šīs vielas apguvei varētu veltīt ne vairāk kā divas mācību stundas, mācību ciklā, kur tiek apgūti Pārspriedumi un jaukta tipa teksti. Lai apgūtu šo tēmu skolēniem būtu jāprot atšķirt tiešās nozīmes no pārnestajām nozīmēm, jāizprot kādos nolūkos lietojama un kas raksturīgs tēlainai valodai, kas vienkāršai. Rezultātā skolēnam jāiemācās atšķirt pārnestās nozīmes, atrast tās tekstā un ievietot tās kontekstā, gan savā tekstā, tādejādi veidojot tēlainību, gan jau iepriekš uzrakstītā, kur atklājas pārnestās nozīmes jēga un tēlainības radīšanas aspekts. Mācību vielas apguvei varētu izmantot frazeoloģismus, to skaidrojumus, tekstus, kuros ietverti vārdi ar pārnesto nozīmi, uzdevumus, kuros ietverti vārdi ar pārnestajām nozīmēm, tēlaina teksta analīze, kur atrodami ne tikai vārdi ar pārnestu nozīmi, bet arī visdažādākie mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi. Mācoties šo tēmu skolēniem daudz vairāk attīstās tēlainā domāšana un izteiksme, tiek papildināta rakstītprasme, un attīstās kritiskā domāšana izšķirot valodas kvalitātes. Visefektīvākais stundas darba risinājums varētu būt darbs pāros. Sākotnēji kopīgi izrunājot un sakārtojot jau iepriekš iegūtās zināšanas par vārdu pārnestajām nozīmēm un to iesaistīšanu tēlainības radīšanā. …