Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
7,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:747674
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.02.2006.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 1 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
  Komunikācija ir informācijas apmaiņas process starp partneriem    3
  PRASME SNIEGT INFORMĀCIJU    5
  KOMUNIKĀCIJAS PSIHOLOĢISKĀS BARJERAS    5
  KOMUNIKĀCIJAS PSIHOLOĢISKĀS BARJERAS    6
  KONFLIKTS UN TĀ RISINĀŠANA    8
  Konflikta cēloņi    10
  Kā attīstās konflikts    10
  Kā mēs parasti risinām konfliktus    11
  Bērns ģimenē    14
  Kā vēlams risināt konfliktu    15
  KOMUNIKATĪVO BARJERU PĀRVARĒŠANA    18
  KOMUNIKĀCIJAS „SABOTIERI"    21
  Prasme klausīties    22
  Kā uzlabot prasmi klausīties    25
  TRANSAKCIJAS SASKARSME    29
  Verbālā saskarsme    34
  Mīmika    36
  Balss tonis un intonācija    36
  Poza, žesti un citas ķermeņa kustības    36
  Neverbālā saskarsme    36
  Distance    37
  Saskarsmes struktūra    40
  KĀ CILVĒKI UZTVER CITS CITU    41
  Saskarsme ir kontaktu nodibināšanas, uzturēšanas un attīstības process, ko rada vajadzība mijiedarboties    41
  Saskarsme notiek dažādos cilvēku mijiedarbības dziļuma līmeņos    43
  Nobeigums    47
Extract

Es izvēlējos tēmu – veiksmīga komunikācija, jo vēlējos vairāk uzzināt par cilvēku savstarpējām komunikācijas attiecībām, kā tās veidojās, nostabilizējās, attīstās un pāraug ciešākās cilvēku saistībās, pat jūtās. Man interesē kā var izvairīties no nepatīkamām situācijām, piemēram, tādām kā – strīdiem, konfliktiem, verbālām sadursmēm, nesaskaņām un daudzām, daudzām citām nepatīkamām situācijām, mazajā ik dienas dzīvē. Man ieinteresēja arī tas, kā var pārvarēt komunikācijas psiholoģiskās barjeras, tāpēc to es vēlos izskatīt sīkāk, jo veidojoties barjerām, cilvēku starpā rodas konflikta situācijas, kas nu tiešām nav patīkami. Ļoti saistoši ir tas, kā cilvēki uztver viens otru. Dažreiz pateicoties tikai pareizai uztverei dialogs var noritēt veiksmīgi. Es vēlos uzzināt, par to kādam būtu jābūt vispiemērotākajam runas veidam, lai „saruna” izdotos veiksmīgi, ar jaunāku sarunas biedru, skolotāju, klasesbiedru, brāli vai vecākiem, kā arī ar svešiem cilvēkiem uz ielas. Mani saista vēlme iemācīties prasmi klausīties, saprast un prasmi izteikties, gan verbāli, gan ar mīmikas palīdzību, žestiem, kā arī pateikt savu viedokli uzsverot toni, tā, lai veidotos prasmīga, veiksmīga un lietderīga diskusija. Manuprāt, tas ir ļoti svarīgi, lai veidotos saruna, gan uzrunājot vienu cilvēku, gan saistoties ar cilvēku kopu.
Saskarsmē cilvēki apmainās ar idejām, faktiem, uzskatiem, jūtām, noskaņojumiem. Komunikācijas laikā informācija tiek ne tikai nodota, bet ari radīta, precizēta, attīstīta. Informācijas apmaiņa notiek subjektu attiecību sistēmā, balstoties uz partnera un saskarsmes situā­cijas uztveri. Komunikācijas procesā partneri cenšas realizēt savus mērķus, vajadzības un intereses, savstarpēji ietekmējot viens otru. Komunikācija ir iespējama, ja partneriem ir vienāda vai līdzīga infor­mācijas kodifikācijas un dekodifikācijas sistēma. Lai darītu savas domas zināmas partnerim, cilvēki tās kodē — ietērpj materiālu zīmju sistēmā: vārdos, rakstu zīmēs. Partneris savukārt veic dekodifikāciju — "izloba" no šīm zīmēm ideālo domu saturu. Informācijas apmaiņa ir iespējama tikai tajā gadījumā, ja pastāv zīmju intersubjektivitate, ja zīmes un to nozīmes ir pazīstamas visiem komunikācijas dalībniekiem. Ja ar mums sarunājas svešvalodā, kuru mēs nepārvaldām, mēs gan uztveram skaņu kopumus, bet neko nesaprotam, jo nepazīstam šīs valodas zīmju sistēmu un nevaram veikt dekodifikācijas operāciju.
Komunikatīvie procesi var būt aksiāli, kad informācija ir virzīta uz atsevišķiem adresātiem, bet retiāli, kad informācija ir domāta daudziem iespējamajiem saņēmējiem, piemēram, radio, televīzija.
Informācija komunikatīvajā procesā var būt konstatējoša, kad mēs, piemēram, stāstām partnerim par to, kas ir noticis vai padarīts, un pamudinoša. Pamudinošās informācijas funkcijas ir aktivācija, kad mēs partneri cenšamies aktivizēt uz kaut kādu darbību, piemēram, piedalīties konkursā, mainīt darba vietu. Savukārt interdikcija, ir kad mēs aizliedzam partnerim kaut ko darīt, piemēram, peldēties neatļautās vietās vai staigāt pa zālājiem. Destabilizācija, ir kad ar informācijas palīdzību mēs cenšamies izjaukt kādu partnera autonomu darbību, lūdzam, piemēram, nesmēķēt vai runāt, izvēloties vārdus.
Cilvēku komunikācija sastāv no atsevišķiem aktiem. Komunikatīvā akta struktūrā R. Jakobsons izdala sešus komponentus.1
Adresants (tas, kas nodod informāciju).
Adresāts (tas, kas saņem informāciju).
Kontakts (informācijas nodošanas veids – signāli).
Paziņojums (informācijas saturs).
Kods (valodas likumi, ar kuru palīdzību tiek nodota informā­cija
Konteksts (reālā saskarsmes situācija, kura paziņojums iegūst pilnu jēgu).…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,48 €
Work pack Nr. 1199074
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register