-
Veloceliņi Rīgā
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1. | TEORĒTISKĀ DAĻA | 4 |
1.1. | Velosipēds pilsētā | 4 |
1.1.1. | Velosipēds pilsētvidē | 4 |
1.1.2. | Velotransporta ātrums pilsētās | 5 |
1.1.3. | Velotransporta mobilitāte | 6 |
1.1.4. | Velosipēda aizņemtā platība | 7 |
1.1.5. | Velotransporta caurplūde | 7 |
1.1.6. | Velotransporta priekšrocības | 7 |
1.1.7. | Velotransports – fakti īsumā | 8 |
1.1.8. | Kāpēc izmantot velotransportu? | 8 |
1.2. | Velotransports Rīgā | 9 |
1.2.1. | Velotransports Rīgā | 9 |
1.2.2. | Droša braukšana Rīgas ielās | 9 |
1.2.3. | Apgrūtinājumi velosatiksmes attīstībai Rīgā | 10 |
1.3. | Izbūvētie veloceliņi | 11 |
1.3.1. | Imanta – Centrs | 11 |
1.3.2. | Mežaparks – Centrs | 12 |
1.3.3. | Imanta – Centrs | 12 |
1.3.4. | Mežaparks – Vecmīlgrāvis – Vecāķi | 13 |
1.4. | Plānotie veloceliņi | 14 |
1.4.1. | Zaļais veloceliņš | 14 |
1.4.2. | Centrs – Dārziņi | 14 |
1.4.3. | Centrs – Berģi | 15 |
2. | PRAKTISKĀ DAĻA | 16 |
2.1. | Aptauja | 16 |
2.1.1. | Aptaujas datu analīze | 22 |
2.2. | Pētījums par situāciju uz Rīgas veloceliņiem | 23 |
2.2.1. | Mežaparks – Centrs | 23 |
2.2.2. | Imanta – Centrs | 23 |
2.2.3. | Imanta – Jūrmala | 24 |
SECINĀJUMI | 25 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 26 | |
ANOTĀCIJA | 27 | |
ANNOTATION | 28 | |
PIELIKUMS | 29 |
IEVADS
Mūsdienās arvien vairāk cilvēki pievērš uzmanību laikam, ko pavadām ikdienas gaitās. Mēs vienmēr cenšamies pēc iespējas vairāk ieekonomēt laiku, tāpēc meklējam pēc iespējas izdevīgākus veidus kā ātri sevi aiztransportēt līdz vēlajamam galamērķim. Tāpēc viens no izdevīgākajiem transpotlīdzekļiem ir velosipēds.
Velosipēdu izmantošana kā transportlīdzekli pilsētā, ir viens no alternatīvajiem veidiem, kā aizstāt automašīnas vai sabiedriskos transportlīdzekļus ar kuriem mēs stāvam sastrēgumos. Velosipēds ir arī daudz lētāks transportlīdzeklis par iepriekšminētajiem. Vislielākais ieguvums, ko mēs no tā varam iegūt ir sportiskas aktivitātes, kuras ļoti labi ietekmē mūsu veselību, un savā ziņā riteņbraukšana ir arī labs relaksācijas veids, kas lieliski palīdzēs atbrīvoties no ikdienas stresa. Var arī minēt to, ka velosipēds tiek uzskatīts par vienu no ātrākajiem transporta veidiem urbanizētā vidē. Tomēr tam ir arī savi trūkumi, piemēram, sliktos laikapstākļos cilvēki noteikti nejutīsies labi uz velosipēda, Rīgā arī ir grūti atrast vietu kur novietot savu velosipēdu un ir arī liels risks velosipēda zādzībai.
Tomēr ikdienā visbiežāk velosipēdu lietošanā mūs ietekmē veloceliņa atrašanās mūsu ieplānotajā maršruta tuvumā, faktors. Jo, ja nav veloceliņu mums jāmeklē cita vieta pa kuru pārvietoties. Pēc novērotā spriežot, braukt ar velosipēdu pa ielu ar citiem transportlīdzekļiem vienā plūsmā ir ļoti bīstami velosipēdista vadītājam, taču pārvietojoties pa ietvi, ceļā vienmēr gadīsies kāds gājējs, kas apgrūtinās mūsu pārvietošanos, tāpēc ir ļoti svarīgi, lai būtu veloceliņi pa kuriem varetu pārvietoties velosipedu vadītāji.
Šī darba hipotēze ir: Rīgā ir vāji attīstīts veloceliņu maršrutu tīkls.
Šajā zinātnieciski pētnieciskajā darbā mani mērķi ir uzzināt cilvēku viedokli un attieksmi pret Rīgā esošajiem veloceliņiem, novērot esošo stāvokli uz veloceliņiem, uzzināt kādas ir velotransporta priekšrocības un uzzināt cilvēku viedokli par velotransportu.
Lai sasniegtu darba mērķi, tika izvirzīti sekojoši darba uzdevumi:
1. Izpētīt kāpēc velotransports ir alternatīva motorizētajam transportlīdzeklim;
2. Izanalizēt velotransporta ātrumu pilsētā un tā priekšrocības;
3. Izanalizēt velotransporta iespējas Rīgā;
4. Veikt aptauju un uzzināt viedokli par velotransportu un Rīgā esošajiem veloceliņiem;
5. Veik novērojumus par esošo situāciju uz veloceliņiem.
Darba metodes: literatūras avotu analīze, kvantatīvā (aptauja) metode, reālās situācijas apzināšana.
…
Mūsdienās arvien vairāk cilvēki pievērš uzmanību laikam, ko pavadām ikdienas gaitās. Mēs vienmēr cenšamies pēc iespējas vairāk ieekonomēt laiku, tāpēc meklējam pēc iespējas izdevīgākus veidus kā ātri sevi aiztransportēt līdz vēlajamam galamērķim. Tāpēc viens no izdevīgākajiem transpotlīdzekļiem ir velosipēds. Velosipēdu izmantošana kā transportlīdzekli pilsētā, ir viens no alternatīvajiem veidiem, kā aizstāt automašīnas vai sabiedriskos transportlīdzekļus ar kuriem mēs stāvam sastrēgumos. Velosipēds ir arī daudz lētāks transportlīdzeklis par iepriekšminētajiem. Vislielākais ieguvums, ko mēs no tā varam iegūt ir sportiskas aktivitātes, kuras ļoti labi ietekmē mūsu veselību, un savā ziņā riteņbraukšana ir arī labs relaksācijas veids, kas lieliski palīdzēs atbrīvoties no ikdienas stresa. Var arī minēt to, ka velosipēds tiek uzskatīts par vienu no ātrākajiem transporta veidiem urbanizētā vidē. Tomēr tam ir arī savi trūkumi, piemēram, sliktos laikapstākļos cilvēki noteikti nejutīsies labi uz velosipēda, Rīgā arī ir grūti atrast vietu kur novietot savu velosipēdu un ir arī liels risks velosipēda zādzībai. Tomēr ikdienā visbiežāk velosipēdu lietošanā mūs ietekmē veloceliņa atrašanās mūsu ieplānotajā maršruta tuvumā, faktors. Jo, ja nav veloceliņu mums jāmeklē cita vieta pa kuru pārvietoties. Pēc novērotā spriežot, braukt ar velosipēdu pa ielu ar citiem transportlīdzekļiem vienā plūsmā ir ļoti bīstami velosipēdista vadītājam, taču pārvietojoties pa ietvi, ceļā vienmēr gadīsies kāds gājējs, kas apgrūtinās mūsu pārvietošanos, tāpēc ir ļoti svarīgi, lai būtu veloceliņi pa kuriem varetu pārvietoties velosipedu vadītāji.
- Gaisa kvalitāte Rīgā
- Rīgas parki 20.gadsimta sākumā
- Veloceliņi Rīgā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Rīgas parki 20.gadsimta sākumā
Research Papers for secondary school6
-
Gaisa kvalitāte Rīgā
Research Papers for secondary school18
-
Starptautiskā lidosta Rīga
Research Papers for secondary school3
-
Demogrāfiskā situācija Rīgā un Latvijā 2005.gadā
Research Papers for secondary school31
-
Rīgas centrālās stacijas attīstība
Research Papers for secondary school8