Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:373338
 
Author:
Evaluation:
Published: 27.03.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 4 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Francijas pilis    4
  Versaļas pils raksturojums    6
  Fakti    8
  Versaļas pils, parks un karaļi    9
  Nobeigums    11
  Izmantotā literatūra    13
Extract

XVII gadsimtā Rietumeiropā visskaidrākā formā norit sākotnējais uzkrāšanās process, kas saistīts ar zemnieku ekspropriāciju un lielo privātkapitālu rašanos. Tad izbeidzās arī nāciju veidošanās un lielo nacionālo valstu rašanās uz absolūto monarhiju bāzes. Ar šo gadsimtu sākās buržuāzisko revolūciju ēra, tajā norisinās zemnieku un proletariātu antifeodālās kustības. Atsevišķās valstīs konstatējama katolicisma aktivizēšanās. Pie tam katrā valstī šim laikmetam raksturīgajām tendencēm ir savdabīgs raksturs. Dažās valstīs plaukst ekonomika (Anglija, Holande, Francija), citas pārdzīvo ekonomisku krīzi (Itālija, Spānija, Vācija), dažās valstīs nostiprinājies katolicisms (Austrija, Dienvidvācija, Francija, Polija). Un tomēr pastāv zināmas iezīmes, kas ir kopīgas visam laikmetam. Ne velti šo laikmetu mēdz apzīmēt vienā vārdā par baroka laikmetu. Laikmeta raksturu nosaka līdz šim neredzēts zinātnes un filozofijas uzplaukums. XVII gadsimtā Rietumeiropā tika galīgi satricināts viduslaiku klerikālās tumsonības uzspiestais pasaules uzskats. XVII gadsimta sākumā Francijā sāka nostiprināties absolūtisms, kas savu uzplaukumu sasniedza gadsimta vidū. Francijas absolūtismam bija raksturīgi, ka tas visu XVII gadsimtu atbalstīja savas zemes ekonomiku. Gadsimta 2.puse bija Francijas absolūtisma spožākā uzplaukuma periods un saistījās ar karaļa Ludviķa XIV valdīšanas laiku (1661—1715 ). Šajā laikā par mākslas dzīves centru kļuva karaļa galms. Mākslas galvenais uzdevums tagad bija slavināt absolūto monarhu. Atšķirībā no XVII gadsimta 1.puses, kad Francijas arhitektūrai un tēlotājai mākslai piemita samērā liela dažādība, gadsimta otrajā pusē tās stiprā palladisma iespaidā attīstījās tikai vienā virzienā, kas stilistiski tiek dēvēts par klasicismu. Arhitektūras un tēlotājas mākslas attīstība tomēr nebija vienmērīga. XVII gadsimta 1. pusē, kad absolūtisms tikai vēl nostiprinājās, visaktīvāk attīstījās glezniecība, turpretim gadsimta otrajā pusē, kad absolūtisms bija guvis pilnīgu uzvaru, pirmajā vietā izvirzījās arhitektūra. Ap XVII gadsimta vidu Francija bija kļuvusi par vienu no spēcīgākajām lielvalstīm Eiropā.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register