Research Papers
Humanities
Pedagogy
Vērtēšana mācību procesā. Neformālā, normatīvā un kriteri...-
Vērtēšana mācību procesā. Neformālā, normatīvā un kriteriālā vērtēšana
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
Jēdzienu, pedagoģisko terminu skaidrojumi | 4 | |
Kas ir vērtēšana? | 5 | |
Vērtēšanas veidi | 5 | |
Neformālā vērtēšana | 6 | |
Normatīvā vērtēšana | 6 | |
Kriteriālā vērtēšana | 7 | |
Mācību sasniegumu kontrolējoši vērtējošās sistēmas funkcijas, veidi, metodes un formas | 8 | |
Mācību rezultātu kontroles funkcijas | 8 | |
Mācību izziņas darbības rezultātu vērtēšanas funkcijas | ||
Skolēnu mācību darba kontroles galvenie veidi | ||
Skolēnu mācību darba kontroles galvenās metodes | ||
Skolēnu mācību darbības kontroles organizācijas formas | 9 | |
Vērtēšanas pamatprincipi | 9 | |
Skolēnu mācību sasniegumu kontroles un vērtēšanas vispārdidaktiskās prasības | 10 | |
Kāpēc jāvērtē skolēnu sasniegumu? | 11 | |
Ko vajadzētu vērtēt? | 12 | |
Kas ir vērtētāji? | 13 | |
Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanas formas un metodiskie paņēmieni | 14 | |
Galvenie kontroles un vērtēšanas sistēmas trūkumi mūsdienu skolu praksē | 15 | |
Atzīmju problēma pedagoģijā | 15 | |
Atzīme kā sociālais instruments | 15 | |
Divi viedokļi par atzīmju nepieciešamību | 18 | |
Izglītības kvalitātes vērtēšana | 18 | |
10 ballu vērtēšanas skala | 18 | |
Bezatzīmju vērtēšanas sistēmas būtība | 22 | |
Autoru veiktā pētījuma „Bezatzīmju vērtēšanas sistēma pamatizglītībā „ īss raksturojums | 24 | |
Pārskats par vērtēšanas veidiem Eiropas valstīs | 26 | |
Skolotājs un atzīmes jeb kā objektīvi novērtēt skolēnu? | 26 | |
Vērtēšana Latvijas skolās | 31 | |
Informācija par 10 ballu skalas vērtēšanas sistēmas elementa „ieskaitīts/ neieskaitīts” ieviešanu | 34 | |
Nobeigums | 38 | |
Literatūras saraksts | 40 |
Rakstu savu pirmo referātu lekciju kursā pedagoģiskā psiholoģija. Esmu izvēlējusies referāta tēmu – vērtēšana mācību procesā, neformālā, normatīvā un kriteriālā vērtēšana.
Referāta pirmajās lappusēs esmu uzrakstījusi pedagoģisko terminu skaidrojumus, kas parādās tekstā. Sniedzu ieskatu par vērtēšanu mācību procesā, vērtēšanas veidiem. Par neformālo, normatīvo un kriteriālo vērtēšanu sniedzu lielāku informāciju, lai varētu izprast to būtību un pielietojumu mācību procesā dažādās mācību iestādēs.
Vēl šajā darbā parādīsies informācija par mācību sasniegumu kontrolējoši vērtējošās sistēmas funkcijām, veidiem, metodēm un formām. Aprakstu vērtēšanas pamatprincipus, kas ir jāievēro vērtēšanas procesā, kā arī uzskaitu vērtēšanas vispārdidaktiskās prasības pēc, kurām būtu jāvadās.…
Jēdzienu, pedagoģisko terminu skaidrojumi Kontrole – sistemātiska vai epizodiska doto uzdevumu izpildes novērošana un uzraudzība, lai pārliecinātos par izpildes pareizību un izdarītu labojumus atbilstoši izvirzītajam pedagoģiskam mērķim; pārbaude. Kontroles pamatfunkcija ir veidot nepieciešamību pēc paškontroles. [6., 86.] Paškontrole – sekošana savām darbībām, uzvedībai, izjūtām, to analīze, vērtēšana un regulēšana. Paškontrole ir priekšnoteikums pašregulācijai, tā īsteno atgriezenisko saiti un ir viens no cilvēka garīgās veselības rādītājiem. [6., 123.] Korekcija – pārdomātu un attaisnojumu darbību kopums kļūdu novērošanai un vēlamā rezultāta sasniegšanai. [6., 87.] Vērtējums – atzinums par izglītības programmā noteiktā mācību satura apguves līmeni; vērtēšanas rezultāti, ko var paust ar atzīmi, citu simbolu vai aprakstošu stāstījumu. [6., 187.] Vērtējums – atzinums par paveiktās darbības kvalitāti un kvantitāti. [5., 20.]...
- Jauniešu personības īpašību ietekme uz turpmākās karjeras izvēli
- Psihologu atziņas par identitāti
- Vērtēšana mācību procesā. Neformālā, normatīvā un kriteriālā vērtēšana
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Skolēna personīgā atbildība un aktīva iesaistīšanās mācību procesā
Research Papers for secondary school3
-
Mācību procesa vērtēšana Salaspils 1.vidusskolā
Research Papers for secondary school18
-
Žurnāla "Ilustrētā Zinātne" informācijas izmantošana mācību procesā
Research Papers for secondary school17
Evaluated! -
Mācību metožu izvēle
Research Papers for secondary school6
Evaluated! -
Skolēnu mācīšanās vērtēšana un ar to saistītās problēmas
Research Papers for secondary school21
Evaluated!