Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:326413
 
Author:
Evaluation:
Published: 01.12.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Extract

Vērtēšana – sprieduma veidošana par cilvēkiem, arī par skolēnu mācīšanos. [2.; 284.lpp]
Vērtēšana – procedūra, kurā nosaka skolēna (studenta) zināšanu, prasmju, iemaņu atbilstību izglītības programmā noteiktajam mācību satura apguves līmenim, t.i., atbilstību standartprasībām izglītības sistēmā. [4.; 187.lpp]
Vērtēšana ir spēja izteikt kvantitatīvus un kvalitatīvus spriedumus par to, cik atbilstoši kritērijiem ir metodika un materiāli. Pēc taksonomijas veidotāju atzinuma tas ir visaugstākais izziņas spēju līmenis. [1; 40.lpp]
Vērtēšana ir process, kurā tiek apkopota, interpretēta un sintezēta informācija, lai (1) izdarītu spriedumus par audzēkņiem, (2) dotu audzēkņiem atgriezenisko saiti par viņu progresu, stiprajām un vājajām vietām, (3) spriestu par mācīšanas efektivitāti, (4) dotu informāciju pedagoģijas politikai. [1.; 502.lpp]
Kriteriālais vērtējums – vērtējums, kura pamatā ir skolēna sasniegumu salīdzināšana ar nemainīgiem kritērijiem. [2.; 282.lpp]
Normatīvais vērtējums – vērtējums, kura pamatā ir cilvēka panākumu salīdzināšana ar citu cilvēku panākumiem. [2.; 283.lpp]
“Vērtēt” nozīmē:
izvirzīt mācību mērķus un uzdevumus,
vienoties par konkrētiem kritērijiem/ rādītājiem,
ļaut mācīties darbojoties,
vērot mācību procesu,
soli pa solim apzināt sasniegto,
analizēt paveikto,
novērtēt un izvirzīt jaunus mērķus. [6.]


Lai daudzpusīgi un maksimāli objektīvi novērtētu katra skolēna izglītotības līmeni, vērtējumā jāiekļauj gan apgūto zināšanu apjoms, gan iegūtās prasmes, gan skolēna attieksme pret izglītošanos, gan arī katra skolēna individuālā attīstības dinamika [5.;28.lpp]. Skolēniem un skolēnu vecākiem jābūt informētiem par vērtēšanas saturu, metodēm un kārtību [5.;31.lpp].
Skolēnu sasniegumu vērtēšanā jāizmanto dažādas formas (piemēram, individuāla un grupas sasniegumu vērtēšana, rakstveida un mutvārdu snieguma vērtēšana u.c. formas) un paņēmieni. Nozīmīgu vietu tajā jāatvēl arī skolēnu pašvērtējumam, savstarpējam novērtējumam. [5.;31.lpp]…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register