Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:528450
 
Author:
Evaluation:
Published: 08.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 29 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Garīguma un vērtību jēdzienu raksturojums    5
1.2.  Vēstruriskais skatījums    7
2.  Latviešu tautas dzīves vērtības    9
2.1.  Dziesmu un Deju svētku nozīme    12
3.  Literatūras analīze par vērtībām    15
4.  Pusaudžu un jauniešu psiholoģiskās īpatnības    20
5.  Mūsdienu jauniešu vērtības    23
5.1.  jauniešu vērtības Jaunjelgavas vidusskolas skolēnu vidū    26
  Nobeigums    30
  Izmantotā literatūra    32
  Pielikums    33
Extract

Mūsdienās ļoti daudz runā par skolēnu – jauniešu uzvedību, gan skolā, gan ārpus tās. Vecākiem ir grūti kontrolēt savu bērnu, ja nav tam tuvumā, tādēļ šo darbu brīžiem veic skolotāji. Mana zinātniskā darba mērķis ir izpētīt skolēnu vērtību sistēmas, lai noskaidrotu, kādas tās ir, un kā tās ir mainījušās līdz ar mūsdienu tehnoloģijām un jaunievedumiem. Lai pamatotu mana pētījuma aktualitāti, par piemēru ņēmu nesenajiem notikumiem (2007.gada 2.janvārī) Rīgas 69. vidusskolā. Septītklasnieki izrīkojās klaji nekaunīgi un stundas laikā viens no pusaudžiem atļāvās uzspļaut skolotājam. Publicējot šo rakstu ,,Latvijas avīzē”, nākošajos numuros izskanēja dažādi viedokļi par skolēnu izturēšanos un radušos problēmu, kam tad ir taisnība un tiesības. Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija (VBTAI), caur bērna vecākiem, pārmeta pedagogiem neprasmi risināt konfliktus ar pedagoģiskiem līdzekļiem, sodot skolas direktoru par spļāvēju un lipinātāju ’’pašcieņas aizskaršanu”, kā arī verbālu pazemojumu, pārkāpjot tiesības tikt uzklausītam. Apspļaudītais skolotājs nu kļūst par vaininieku. Tas radīja sašutumu daudzos lasītājos. Saprotams, ka skolēnu uzvedība pāraug huligānismā. Arī Izglītības un zinātnes ministrija izteica savu viedokli, paužot aicinājumu uz cieņu un sapratni un atgādina gan par tiesībām, gan par pienākumiem pret skolu, skolotājiem, skolēniem, līdzcilvēkiem, mācību procesu, skolas inventāru un visbeidzot – pret valsti. Skolā bērnu uzvedībā nedrīkst pieļaut visatļautību, jo vēlāk tā var izpausties ārpus skolas, kā arī pašā ģimenē. Ir jāuzsver, ka bērnam skolā ir ne tikai tiesības, bet arī pienākumi. Skolotājas ir jāciena, šāda attieksme no bērnu puses nav pieļaujama, šeit ir runa par cilvēka pazemošanu, tieši tā, kā šie jaunieši izturas pret skolotājiem, viņi izturēsies pret citiem cilvēkiem un sabiedrību. Ir arī līdzīgi notikumi citās skolās, līdz ar to, man radās interese par to, kādas ir mūsu skolas jauniešu vērtības.…

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register