Secinājumi
1. Speciālā izglītība Latvijā ir augstā līmenī, jo katru gadu tiek realizēti Eiropas Savienības projekti, kas palīdz labiekārtot skolu vidi, uzlabot mācību kvalitāti, radot jaunus mācību priekšmetus un izmantojot dažādas terapijas (mūzikas, mākslas), kas palīdz uzlabot bērnu un jauniešu veselības stāvokli.
2. Speciālas vajadzības var būt gan mācīšanās, redzes, dzirdes, fiziskās attīstības traucējumi, somatiskas saslimšanas, garīgās attīstības traucējumi, garīgās veselības traucējumi.
3. Bērni ar vieglām speciālajām vajadzībām drīkst apmeklēt vispārizglītojošās skolas, tās ir viņu tiesības, izvēlēties skolu, kurā mācīties.
4. Būtu nepieciešams paplašināt īpašu speciālās izglītības skolotāju, asistentu, psihologu sagatavošanu darbam ar īpašām vajadzībām esošiem bērniem.
5. Visefektīvākais bērnu ar speciālajām vajadzībām integrēšanas līdzeklis sabiedrībā ir vispārizglītojošās skolas (tās ir skolas, kur var mainīt un rekonstruēt telpas, pielāgojot tās skolēnu vajadzībām).
6. Ar katru gadu vairāk tiek gādāts par šo jauniešu iespējām iegūst savām iespējām atbilstoša līmeņa zināšanas un iekļauties visas sabiedrības dzīvē.
…