Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
9,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:641814
 
Evaluation:
Published: 17.02.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 19 units
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Ievads    5
  TEORĒTISKĀ DAĻA    10
1.  Ārējie un iekšējie normatīvie akti, kas reglamentē izglītojamo pienākumu apmeklēt izglītības iestādi    10
1.1.  Ārējie normatīvie akti    10
1.2.  Iekšējie normatīvie akti    11
2.  Atsevišķu pētījumu par izglītojamo neattaisnotiem kavējumiem pasaulē un Latvijā apskats    15
2.1.  Pētījumi pasaulē    16
2.2.  Pētījumi Latvijā    19
3.  Vidusskolas posma izglītojamo psihiskās attīstības raksturojums    23
  PRAKTISKĀ DAĻA    27
4.  Cēsu novada vidējās izglītības iestāžu izglītojamo anketēšanas un interviju analīzes rezultāti    27
4.1.  Anketēšanas rezultāti    27
4.2.  Interviju analīzes rezultāti    39
  Secinājumi    44
  Priekšlikumi    46
  Izmantotie literatūras avoti    47
  Pielikumi    49
Extract

Secinājumi
1. Lielākajā daļā Eiropas Savienības valstu izglītojamo neattaisnoti pieļautos kavējumus uzskata par nopietnu problēmu izglītībā un to risina atbilstoši katras valsts izvirzītajam mērķim un uzdevumiem.
2. Arī Latvijas pētnieki pievēršas problēmjautājumiem izglītībā, taču problēmas aktualizēšana pētījumā un praktiska rīcība tās risināšanā ir ilgstoša un mazietekmīga.
3. Pētījumi par izglītojamo neattaisnoti pieļautiem mācību stundu kavējumiem vispārējās vidējās izglītības apguves posmā Latvijas izglītībā jāskata kontekstā ar pētījumiem un tiem sekojošai praktiskai rīcībai Eiropas Savienības valstu izglītībā.
4. Sakarā ar to, ka Latvijas Republikā obligāta ir pamatizglītība, izglītības iestādes pienākums ir informēt vecākus vai pašvaldības/valsts institūcijas par izglītojamo neattaisnoti pieļautiem mācību stundu kavējumiem tikai pamatizglītības iegūšanas vecumā, t.i., līdz izglītojamā pilngadības sasniegšanai.
5. Vidējo izglītību apgūst jaunieši 15(16)-18(19) gadu vecumā, un šajā vecuma posmā būtiska ir sava Es attīstība, identitātes meklēšana, t.sk., nākamās profesijas izvēle, intimitātes pieaugums attiecībās ar vienaudžiem, lielāka individualizācija attiecībās ar pieaugušajiem, t.sk., vecākiem un pedagogiem;
6. Ārējie normatīvie akti neregulē kārtību, kāda jāievēro izglītības iestādei, ja izglītojamais, kas apgūst vidējās izglītības programmu, pieļauj neattaisnotus mācību stundu kavējumus, jo izglītības iestādes un izglītojamā attiecības regulē līgums/vienošanās.
7. Izglītības iestādei nav pienākuma ziņot vecākiem par izglītojamā pieļautajiem neattaisnotiem mācību stundu kavējumiem, ja izglītojamais vēl turpina apgūt vispārējās vidējās izglītības programmu, bet ir jau sasniedzis pilngadību.
8. Vidējās izglītības apgūšanas posmā izglītojamo pieļautie/nepieļautie kavējumi balstās uz katra izglītojamā personīgo motivāciju iegūt vidējo izglītību un savas izvēlētās profesijas apgūšanu turpmāk, līdz ar to var secināt, ka izvirzītā hipotēze – iegūstot motivāciju mācīties, izglītojamie nepieļauj neattaisnotus mācību kavējumus – apstiprinās.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1346915
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register