Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:306674
 
Author:
Evaluation:
Published: 24.09.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.1.  Veselīgs uzturs un tā nozīme    4
1.1.1.  Uztura funkcijas    4
1.1.2.  Veselīga uztura piramīda    6
1.2.  Uzturvielas    8
1.2.1.  Olbaltumvielas    8
1.2.2.  Ogļhidrāti    9
1.2.3.  Vitamīni    10
1.2.4.  Tauki    13
1.2.5.  Minerālvielas    15
1.2.5.1.  Makroelementi    15
1.2.5.2.  Mikroelementi    16
1.2.6.  Šķiedrvielas    17
1.2.7.  Ūdens    18
1.3.  Slimības un komplikācijas    20
1.3.1.  Liekais svars un aptaukošanās    20
1.3.2.  Anoreksija    21
1.3.3.  Bulīmija    23
2.1.  Pētniecības uzdevumi un metodes    24
2.2.  Pētījuma rezultāti un to analīze    25
2.2.2.  Vidusskolēnu uztura piramīda    32
2.2.3.  Vidusskolēnu ķermeņa masas indekss    33
3.  Secinājumi    34
4.  Rekomendācijas    36
  Izmantotās literatūras saraksts    37
  Anotācija    38
  Die Annotation    39
Extract

Par veselīgu uzturu, vismaz pašus pamatus, ir jāzina katram cilvēkam. Zinātne par veselīgu uzturu ir salīdzinoši jauna. Tikai pagājušajā gadsimtā tika izdarīti svarīgi, uz mūsu veselību attiecināmi atklājumi. Tika atklāta vitamīnu un minerālvielu pastāvēšana un viņu ieguldījums veselīgā uzturā. Tika radītas teorijas par savstarpējo saistību starp uzturu un hronisku saslimšanu profilaksi.
Šajā darbā sīkāk apskatīsim veselīga uztura nozīmi pusaudžu periodā, kā arī veiksim analīzi par veselīga uztura zināšanām un informācijas pieejamību vidusskolēniem. Veiksim arī vidusskolēnu attieksmes analīzi attiecībā pret veselīgu uzturu.
Pētniecības darba mērķis: Noskaidrot vidusskolēnu zināšanas par veselīgu uzturu un attieksmi pret to.
Pētniecības darba uzdevumi:
1.Veikt literatūras analīzi par pētījuma tēmu.
2.Izveidot anketu vidusskolēniem par veselīga uztura nozīmi un attieksmi pret to.
3.Veikt anketēšanu respondentiem.
4.Apkopot un analizēt iegūtos rezultātus.
5.Izdarīt secinājumus par iegūtajiem rezultātiem.
6.Izstrādāt rekomendācijas.
Pētījuma objekts: Vidusskolēni vecumā no 15 – 19 gadiem.
Hipotēze: Vidusskolēnu zināšanas par veselīga uztura nozīmi pusaudžu periodā ir pietiekošas, bet attieksme pret veselīga uztura uzņemšanu ir nepietiekoša.
Pētniecības metodes:
1.Literatūras analīze.
2.Kvantitatīvā pētījuma metode – anketēšana.
1.Teorētiskā daļa
1.1.Veselīgs uzturs un tā nozīme


Mūsdienu pasaules straujais dzīves ritms cilvēku dzīvē ir ienesis daudz pārmaiņu, kā rezultātā esam kļuvuši mazkustīgāki, bieži pārguruši ikdienas stresa dēļ, neregulāri ieturam maltītes, pārmērīgi daudz savā uzturā lietojam rūpnieciski pārstrādātus pārtikas produktus. Šāda dzīvesveida dēļ cilvēki saskaras ar tā sauktajām civilizācijas slimībām – paaugstināts asinsspiediens, agrīna ateroskleroze, cukurslimība, locītavu un mugurkaula patoloģijām, audzējiem un aptaukošanos. [4.;10.]
Pieminēto slimību izcelsme lielā mērā ir saistīta ar mūsu ikdienas uzturu. Kā rāda pasaulē un Latvijā veiktie pētījumi, cilvēki uzturā lieto pārāk daudz tauku, pārāk daudz dzīvnieku izcelsmes olbaltuma produktus, par daudz saldumu un alkohola.[4.;3.]
Pareizs uzturs ir aktīvs slimību profilakses līdzeklis. Būt slaidam, fiziski un garīgi aktīvam – visas šīs lietas lielā mēra ir atkarīgas no mūsu ikdienas uztura. [5.]…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1168774
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register