Latvijas auto nozares vispārējs raksturojums
Pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem uz 2008.gada 1.janvāri Latvijā ir reģistrēti 904869 vieglie automobiļi. [7] Līdzīgi tas ir arī citās Centrāleiropas valstīs, savukārt pusotras līdz divas reizes lielāks šis skaitlis ir Rietumeiropas valstīs. Lielākā daļa no Latvijā reģistrētajiem vieglajiem automobiļiem ir vecāki par 11 gadiem (to kopējais skaits ir 592842, kas sastāda 74% no reģistrēto automobiļu skaita Latvijā), 6 līdz 10 gadus veci sastāda 7,5%, 3 līdz 5 gadus veci – 4%, savukārt vieglie automobiļi, kas ir jaunāki par 2 gadiem sastāda tikai 4,5 % no kopējā automobiļu skaita Latvijā.[7]
Ja aplūko transportlīdzekļu sadalījumu pēc degvielas veidiem, tad lielākā daļa Latvijā reģistrēto vieglo automobiļu ir aprīkoti ar benzīna dzinējiem un sastāda 773764 automobiļu, kas ir 88.4% no kopējā vieglo automobiļu skaita Latvijā. Ar dīzeļdegvielu darbojošies automobiļi aizņem 12,1% ( 131105 vieglie automobiļi ), ar benzīnu un gāzi darbojošies automobiļi sastāda 1,7 % ( 36383 vieglie automobiļi ) no kopējā vieglo automobiļu skaita Latvijā.[7.14] Lai arī lielākā daļa automobiļu tiek ekspluatēti ar benzīnu, tomēr visu laiku pieaug ar dīzeļmotoriem aprīkoto automobiļu skaits, kas izskaidrojams ar to, ka attīstoties tehnoloģijām tie ir kļuvuši daudz jaudīgāki, klusāki darbībā, kā arī pats galvenais – tie ir ļoti ekonomiski. Arvien lielāks skaits tieši jauno automobiļu tiek aprīkoti ar dīzeļmotoriem. Lai arī jauns ar dīzeļmotoru aprīkots automobilis maksā dārgāk (apmēram par 1000 latiem), to izvēlas ar vien lielāks patērētāju skaits, kas atmaksājas, ja automobilis tiek intensīvi ekspluatēts un ir jānobrauc patiešām ievērojami attālumi ( vairāk par 50000 km gadā).…