Šis darbs ir saistīts ar tūrismu, konkrētāk – ar viesnīcu pakalpojumiem. Tūrisma nozare Latvijā tiek uzskatīta par ļoti perspektīvu un tā nepārtraukti attīstās, jo Latviju apmeklē daudz ārzemnieku un arī Latvijas iedzīvotāju, kas iepazīst dzimto zemi. Šajā gadījumā mēs apskatīsim vienas konkrētā viesnīcas – SIA „Margrietiņas” izmitināto tūristu skaitu, tā pieauguma tempus, kā arī to apmeklētāju variācijas atkarībā no atšķirīgiem gada mēnešiem, kuros tūristi tajā apmetās.
Darbā galvenais akcents tiek likts uz tūristu skaita pieauguma izmaiņu aplūkošanu un prognozēšanu. Tas tiek darīts, lai noskaidrotu, to, kāds ir bijis tūristu skaita pieauguma temps šajā uzņēmumā pēdējo piecu gadu laikā un to, kāds tas būtu, ja sezonalitāte neieņem būtisku vietu to faktoru starpā, kas nosaka viesnīcas pieprasījumu. Šos abus rādītājus pēcāk varētu izmantot, lai paredzētu turpmāko pieprasījumu un varēt plānot uzņēmuma darbību atbilstoši tam.
Balstoties uz sākotnējo informāciju par šā uzņēmuma pieprasījuma izmaiņām un uz tūrisma ekonomikas teoriju, kas nosaka to, ka šajā nozarē sezonalitāte ir nozīmīga mēs centīsimies prognozēt to, kā izmainīsies šīs viesnīcas pieprasījums turpmākajos gados. To darot mēs centīsimies izslēgt sezonālos faktorus, lai tādā veidā iegūtu maksimāli precīzu šī rādītāja novērtējumu. …