Biļešu rezervācija, viesnīcu numuriņu rezervācija to visu mūsdienās nodrošina elektroniskā komercija jeb e-komercija. Šādu iespēju radījusi tehnoloģiju attīstība un tas nebūtu iespējams bez tāda mūsdienu fenomena kā internets. Interneta lietotāju skaits pieaug neticamā ātrumā, un to cenšas izmantot gan patērētāji, gan dažādu pakalpojumu sniedzēji. Tūrisma un viesmīlības nozare ir ļoti pretimnākoša dažādām jaunām tehnoloģijām un novitātēm un tāpēc tā ierindojas starp četrām lielākajām e- komercijas izaugsmes nozarēm ( Zhou 2004, p1).
Daži fakti par e-komerciju tūrisma un viesmīlības nozarē –
Amerikas Savienotajās Valstīs 2002. gadā jau 64 miljoni cilvēku izmantoja internetu, lai iegūtu informāciju par ceļojumu galamērķiem, viesnīcām un to cenām.
Tajā pašā gadā caur internetu tika veikti 3,8 miljardi viesnīcu „online” rezervāciju un 20,4 miljardi brīvdienu ceļojumu „online” pārdošanas operāciju.
„Online” ceļotāji ir pievilcīga grupa, kas bieži ir zem 55 gadiem, ar vidējiem ienākumiem aptuveni 75 000 dolāru, ir ar augstāko izglītību un strādā labos amatos.
2000. gadā „online” ceļotāji iztērēja aptuveni 13 miljardus par tūrisma nozares pakalpojumiem un ar to saistītiem servisiem ( Zhou 2004, p3.,4.).
Kā šie portāli darbojas? Daudzas naktsmītņu kompānijas (viesnīcas, viesu nami) piedāvā savos interneta portālos iespēju potenciālajiem klientiem apskatīt un apkopot informāciju par viesnīcām, pirms tiek veikta reāla istabiņas rezervācija. …