Viljams Šekspīrs un viņa daiļrade jau gadsimtiem ilgi ir mīkla gan režisoriem, gan zinātniekiem, gan vienkāršiem lasītājiem, kuriem tuvs ir teātris. Šekspīrs tiek iestudēts jau piekto gadsimtu un katram laikmetam ir savs viedoklis, sava interpretācija par Šekspīru. Tagad 20. un 21.gadsimtā, kad skatuvi arvien vairāk ieskauj postmodernisma skavas, būtisks ir jautājums, ko režisoram nozīmē un ko laikmetisku viņš saskata 16. un 17.gadsimta dramaturga Viljama Šekspīra daiļradē?
Šekspīrs ir izaicinājums un ikviena režisora eksāmens, katra izrāde ir kā duelis starp režisoru un Šekspīru. Arī šis kursa darbs zināmā mērā ir izaicinājums, kurš mēģinās atklāt, kas tad būs uzvarētājs – režisors vai Šekspīrs, vēsture vai mūsdienas.
Kursa darba mērķis ir izanalizēt un saprast latviešu režisoru Viljama Šekspīra lugu iestudējumus tieši tagad 20.gadsimta nogalē un 21.gadsimta sākumā (1999. – 2003.gadam). Darbā ir analizētas iepriekš minētajā laika posmā latviešu teātrī uzvestās Šekspīra lugas: “Hamlets”, “Sapnis vasaras naktī”, “Vētra” un “Romeo un Džuljeta”…