Viena no veselības veicināšanas būtiskiem stūrakmeņiem ir profilakses darbs. Primārās profilakses pasākumi tiek veikti, lai stiprinātu cilvēka veselību kopumā un pasargātu līdz šim neslimojošus indivīdus no saslimšanas ar kādu konkrētu saslimšanu. [2] Šajā darbā vairāk tiek runāts par primāro profilaksi, tomēr jāņem vērā, ka šis jēdziens tiek lietots plašākā nozīmē, vismaz daļēji aplūkojot no Otavas hartas 5 pamatstratēģijām, kas ietver veselībai labvēlīgas politikas veidošanu, atbilstošas vides radīšanu, kopienu aktivitātes stiprināšnu, personīgo prasmju attīstīšanu un iesasitīto dienestu pārorientāciju. [3]
Šajā darbā veselības veicināšanas pasākumu kompleks tiek attiecināts uz visu pamatskolas vecuma grupu, jo šajā vecumā mācot bērnam pareizu veselības izturēšanos un iemaņas var sasniegt vislabāko un noturīgāko efektu, kā arī vecāku līdzdalība, bez kuras šis projekts nav iedomājams, šajā grupā potenciāli varētu būt vislielākais. Lielāko daļu no pasākumiem, kas tiešā veidā ir saistīti ar zināšanu un prasmju apguvi skolēniem, jārealizē skolotājiem un citam skolas personālam, kas ir profesionāļi un vislabāk pārzina katra vecuma posma, klases un skolēna individuālās īpatnības.
Šīs veselības veicināšanas programmas pamatprasības aplūkojot kontekstā ar veselības izglītības pamatjautājumiem pamatskolām var secināt, ka šīs abas nostādnes tikai papildina viena otru un rezultātā skolēns tikai iegūst zināšanas un prasmes, jo galvenie veselības izglītības jautājumiem Izglītības satura un eksaminācijas centrs nosaka ir zināšanu sniegšana par veselības jautājumiem, pozitvas attieksmes veidošanu un labu ar veselību saistīto prasmju izkopšanu saistībā ar savu un citu cilvēku veselību. …