Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:829037
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.06.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 42 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.1.  Zīmola veidošana    7
1.1.1.  Ieguvumi no zīmola    8
1.1.2.  Zīmola tēls un tā ietekme un sabiedrību    9
1.2.  Pircēja uzvedības analīze, lēmuma pieņemšana    11
1.2.1.  Pirkšanas procesa posmi    13
1.3.  Starptautiskais tirgus un tā segmentēšana    14
1.3.1.  Pasaules tirgus segmentēšanas faktori    16
2.  Zīmola spēks    18
2.1.  Zīmols patērētāja uztverē    19
2.2.  The Coca Cola Company    23
2.3.  Sabiedrisko attiecību ietekme    25
  Secinājumi    29
  Izmantojamā literatūra    31
Extract

Autore izvēlējās šo tēmu tās aktualiātes dēļ. Mēs visi esam pircēji un patērētāji un zīmoli ir viena biežākajām parādībām šajā pasaulē. Jautājums ir- cik daudz tie ietekmē mūsu izvēli tirgū? Autores mērķis ir rast atbildi uz šo jautājumu, analizēt tās teorētiskos aspektus, izpētīt pircēja lēmuma pieņemšanas procesu tirgū un zīmola aktualitāti 21. gadsimtā. Kā arī praktiskajā daļā autore izvēlējās analizēt pasaules pazīstamākā zīmola Coca-Cola reklāmas un sabiedrisko attiecību kampaņu ietekmi uz patērētāju izvēli un līdz ar to arī uz pārdošanas apjomiem.
Gan jau ikviens no mums kaut reizi ir aizdomājies par to, cik lielā mērā mūsu pirkumus ietekmē to nosaukums jeb zīmols – vai mēs pērkam kādu produktu vai pakalpojumu tā kvalitātes dēļ, vai tikai zīmola popularitātes dēļ. Preču zīme, tirdzniecības marka – tās ir sākotnējās nozīmes vārdam „brand” un tā latviskojumam – “zīmols”. Nospiedošajā vairākumā zīmoli pārstāv tirdzniecības markas, tāpēc pasaulē zīmola popularizēšana pamatā ir orientēta uz produkta, pakalpojuma noieta vairošanu vai uzņēmuma augstāku novērtējumu. Zīmola vērtība maina produkta cenu. Tā būtiski ietekmē arī paša uzņēmuma kopējo vērtību, tas ietekmē cilvēku attieksmi pret lietām un procesiem, kam ne vienmēr ir tieša sasaiste ar preci vai pakalpojumu, tāpēc ir svarīgi noteikt, cik vērts var būt pats zīmols. Tā uzdevums- būt atzītam, radīt uzticību, apliecināt statusu, garantēt pārliecību par kvalitāti, intuitīvi ļaut nojaust, kas ir tas, ko saņemsim kā lietotāji. Jo labāk zīmols pilda šos uzdevumus, jo lielāka ir zīmola un tā īpašnieka vērtība. Padarīt produktu atpazīstamu, atšķirīgu no konkurentu ražojumiem un savas tirgus daļas iekarošana- zīmola vērtības galvenie kritēriji.
Zīmols ir viens no  visspēcīgākajiem ieročiem mārketinga pasaulē. Tas ir spēcīgs vizuālais, emocionālais vai racionālais un uzvedības modelis, kas asociējas ar kādu konkrētu uzņēmumu vai produktu. Patērētāji, kuri atceras kādu konkrētu zīmolu, saista to ar noteiktām emocijām - pozitīvām vai negatīvām, vienalga, jo jebkurā no šiem gadījumiem, tas padara viņu iepirkšanās procesu vieglāku - ir vieglāk izvēlēties starp zīmoliem, kas rada konkrētas emocijas. Zīmola pievienotā vērtība veidojas līdz ar tā atpzīstamību un no vērtējumu, jo populārāks un labāks ir zīmols, jo augstāka ir tā vērtība un patērētāji ir ar mieru maksāt vairāk salīdzinājumā ar pietiekoši līdzvērtīgu citu tirgus dalībnieku produkciju. Viens no emocionālās saiknes stiprākajiem mezgliem ir uzticība. Tā veidojas ne tikai pateicoties tam, ka produkts ir kvalitatīvs un apmierina konkrētās vajadzības, bet arī tāpēc, ka produkts sniedz gandarījumu pozitīvu emociju formā. Tieši tas spēcīgi ietekmēs patērētāja izvēli starptautiskā tirgū.
1. Zīmols
Balstoties uz dažādās publikācijās minētajām jaunā jēdziena raksturpazīmēm, izveidota šāda zīmola definīcija: zīmols — tēls, kas saistīts ar prečzīmi, firmas zīmi, logo u. tml. vārdu, vārdkopu, grafisku veidojumu, simbolu vai citu zīmi un kāds indivīdam un sabiedrībai veidojas (tiek veidots) par kādu vienumu — personu, firmu, preci vai pakalpojumu. [7.] Vēl viena zīmola definīcija: tas ir- produkts, pakalpojums vai koncepcija, kas tiek atšķirts no citiem produktiem, pakalpojumiem vai koncepcijām tā, lai tas būtu viegli uztverams un popularizējams. Zīmola vārds ir šī īpašā produkta vai koncepta nosaukums. Pēc autora domām zīmols ir kas vairāk nekā krāsains atpazīstams logo, tas ir priekšstats. Zīmols nozīmē unikālu kombināciju, sastāvošu no produkta raksturojuma un pievienotām vērtībām, kas var būt gan funkcionālas, gan nefunkcionālas; un kas atspoguļo noteiktu nozīmi, kas neatņemami saistīta ar šo zīmolu, pārliecību, kas var būt gan apzināta, gan intuitīva. [2.12.]…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register