Research Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Zīmolu preču pieprasījums pusaudžu vidū-
Zīmolu preču pieprasījums pusaudžu vidū
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Par zīmolu | 4 |
1.1. | Zīmola nozīme patērētājiem | 5 |
1.2. | Zīmolu attīstīšana | 7 |
1.3. | Zīmolu rašanās un pieaugšana | 8 |
2. | Zīmoli un Latvija | 11 |
2.1. | Latvija kā zīmols | 11 |
2.2. | Latvijas jauniešu vidū atpazīstamākie un populārākie sporta preču zīmoli | 12 |
2.3. | Ietekmīgākie zīmoli Latvijā | 13 |
2.4. | Mīlētākie zīmoli Latvijā | 14 |
2.5. | Preču zīmes aizsardzība | 16 |
3. | Skaidrojošā vārdnīca | 18 |
4. | Pētījuma analīze | 19 |
Aptaujas anketas analīze | 19 | |
Secinājumi | 26 | |
Izmantotie informācijas avoti | 27 | |
Anotācija | 28 | |
Annotation | 29 | |
Pielikumi | 30 |
Secinājumi
Darba gaitā secināju, ka:
1. Cilvēki pērk zīmolu preces tāpēc, ka viņiem tās patīk un ja viņiem tās nepatiktu, tad cilvēki vienkārši tās nepirks.
2. Vispopulārākās zīmolu preces ir tās, kuras ražo „Nike” un „Adidas”, visatpazīstamākās ir „Nike” zīmolu preces( atpazīst 97% Latvijas jauniešu) un Adidas zīmolu preces( atpazīst 96% Latvijas jauniešu)
3. Zīmols ir sava laika, vietas un kulta produkts
4. Zīmolus nav iespējams pilnībā kontrolēt. Tos var tikai vairāk vai mazāk ietekmēt un vadīt vēlamajā virzienā
5. Vismīlētākais zīmols Latvijā 2009. gada ir „Nokia”, kurš aiz sevis atstāj „Google”, „Inbox”, un „draugiem.lv”
6. Visietekmīgākais zīmols Latvijā 2009. gadā ir „Nokia”, aiz kura seko „Lāči” un „LNT”
7. 62% respondentu uzskata, ka Latvija kā valsts nav atpazīstama
8. Ka cilvēku ienākumiem ir būtiska ietekme uz zīmolu preču pieprasījumu, jo jautājumā-Vai Jūs pirktu zīmolu preces, ja Jūsu ienākumi strauji pieaugtu, 58% atbildēja jā, 6% atbildēja nē, savukārt 36% atbildēja, ka zīmolam nav nozīmes, galvenais ir kvalitāte un tas ir apstiprinājums uz darba gaita izvirzīto hipotēzi - cilvēku ienākumiem ir būtiska ietekme uz zīmolu preču pieprasījumu.
Izstrādājot savu zinātniski pētniecisko darbu, izpētot literatūru par zīmoliem, analizējot zīmolu atpazīstamību un veicot anketēšanu autors izvirza šādus ierosinājumus:
Ja valsts amatpersonas grib, lai Latvija ir atpazīstama pozitīvā gaismā, ir jāpievērš uzmanība tam, kā Latvijas valsts reklāmas tiek uztvertas vietējā un starptautiskajā sabiedrībā. Kaut arī 50 respondentu atbildes nav pietiekoši objektīvs vērtējums, tomēr ja 68% no respondentiem uzskata, ka Latvija kā valsts nav atpazīstama, tad tam ir pietiekoši liela nozīme
Ja Latvijas uzņēmēji vēlas, lai viņu ražotajām zīmolu precēm būtu lielāka atpazīstamība, tad viņiem tās ir vairāk jāreklamē produktu valsts un starptautiskajā mērogā un nopietni jādomā par kvalitāti
…
Katru dienu mēs redzam sev apkārt zīmolu preces, tās ir pilnīgi visur, tās var būt mums vai kādam citam garāmgājējam mugurā, uz galvas, kājām vai kur citur un mēs varam pat par to nenojaust. Mums pat nav tādas īstas skaidrības kāpēc mēs vai kāds cits tās pērk vai nēsā. Ļoti bieži viss sākas ar to, ka pusaudži ierauga, ka citam ir zīmolu apģērbs un sāk gribēt tādu arī sev, līdz ar to dodas pie vecākiem un lūdz viņiem naudu šai precei vai lūdz nopirkt konkrēto zīmolu preci. Taču šīs zīmolu preces visbiežāk izradās ļoti dārgas, jo viņas izceļas ar kādu konkrētu īpašību (logotipu, kvalitāti, dizainu utt.) Vadoties pēc tā, ka ekonomiskās lejupslīdes laikā patērētāju ienākumi samazinās un līdz ar to samazinās pieprasījums pēc luksus precēm, vēlējos noskaidrot kāda situācija zīmolu preču tirgū ir šobrīd. Ir trīs pielikumi (tā saucamie zpd pielikumi) un vēl pievienoju zpd prezentāciju. Šo ZPD aizstāvēju 2010. gadā, Valmierā - Vidzemes augstskolā Vidzemes novades ZPD konferencē
- Reklāmas veidi
- Tirgus līdzsvara analīze
- Zīmolu preču pieprasījums pusaudžu vidū
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Tirgus līdzsvara analīze
Research Papers for secondary school6
-
Reklāmas veidi
Research Papers for secondary school3
-
Pārtikas mazumtirdzniecības veikalu telpu iekārtojums
Research Papers for secondary school11
-
Kancelejas preču mārketinga pētījums
Research Papers for secondary school10
-
Pētījums par teātra apmeklējumu Rīgas jauniešu vidū
Research Papers for secondary school8
Evaluated!