-
Zīmolvedības veidi un metodes uzņēmumā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Zīmolvedības jēdziens | 5 |
1.1. | Zīmola vēsture un attīstība | 5 |
1.2. | Zīmolvedības attīstība un nozīme | 6 |
2. | Zīmolvedības veidi | 8 |
2.1. | Produkta zīmols | 8 |
2.2. | Produkta līnijas zīmols | 9 |
2.3. | „Lietussarga” zīmols | 9 |
2.4. | Produkta virknes zīmols | 10 |
2.5. | Kombinētais zīmols | 11 |
2.6. | Rekomendējošais zīmols | 11 |
3. | Zīmolvedības metodes | 12 |
4. | Zīmolvedība uzņēmumā SIA „Apgāds Zvaigzne ABC” | 15 |
4.1. | Uzņēmuma darbības apraksts | 15 |
4.2. | Uzņēmumā izmantotie zīmolvedības veidi un metodes | 16 |
Secinājumi un priekšlikumi | 22 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 23 | |
PIELIKUMI | 25 |
Pēc metožu sadalījuma pa gadiem var redzēt, ka tās ļoti daudzveidīgas, kaut gan ir arī dažas kopīgas metodes, kuras tika izmantotas 2009. un 2010.gadā (skat. 6.pielik.). Iespējams, ka tās bija ļoti veiksmīgas uzņēmuma zīmola popularizēšanā iepriekšējā gadā un tāpēc tika izmantotas arī šajā gadā. Tā kā kopīgās metodes ir sešas, tad var secināt, ka 2010.gadā izmantotas 14 jaunas metodes. Toties 2008. un 2010.gadā ir tikai viena kopīgā izmantotā metode – konkursi. Skaitlisko sadalījumu pa gadiem attēlo diagramma (skat. 7.pielik.). Tajā uzskatāmi var redzēt metožu skaitlisko pieaugumu pa gadiem. Tas ir dinamiski attīstījies. 2009.gadā salīdzinot ar 2008.gadu metožu skaits ir palielinājies par 8, bet salīdzinot 2009.gadu ar 2010.gadu, to skaits ir palielinājies par 9, kas liecina uzņēmuma noteiktu metožu attīstības politiku. Savukārt 2010.gads no 2008.gada atšķiras ar 17 jaunu metožu izmantošanu, kas liecina par plānveidīgu zīmolvedības politikas attīstību.
SIA „Apgāds Zvaigzne ABC” zīmols arī jaunajos ekonomiskajos apstākļos spējis pastāvēt un veiksmīgi mainīties, aktīvi domājot par to, ko vēlas klienti. Tādēļ var secināt, ka uzņēmumā tiek izmantota pareiza zīmolvedības stratēģija. Ar jaunu un radošu zīmolvedības metožu palīdzību „Apgāds Zvaigzne ABC” ir spējis pārvarēt negatīvo ārējo faktoru ietekmi, vienlaikus nezaudējot klientu ticību zīmolam un uzņēmumam kopumā. Tas panākts zīmola popularizēšanas dažādības dēļ, kas ir viena no apgāda stiprajām pusēm.
Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi
SIA “Apgāds Zvaigzne ABC” izmantotais “lietussaga” zīmols veiksmīgi apvieno dažādu produktu grupas un veido pozitīvu uzņēmuma tēlu.
Uzņēmuma zīmola popularizēšanas metodes kopumā ir ļoti daudzveidīgas un netradicionālas.
Izmantotās metodes uzņēmumā nepārtraukti pilnveidojas un dinamiski attīstās smagajos ekonomiskajos apstākļos, īpaši 2010.gadā.
“Apgāds Zvaigzne ABC” izmanto internetu, savus pakalpojumus pilnveidojot un papildinot ar jaunām funkcijām un produktiem (tīmekļa vietne, e-grāmatas, YouTube), tādā veidā nostiprinot zīmolu.
Uzņēmums sava zīmola popularizēšanā ļoti daudz izmanto netiešas reklāmas metodes (uzstāšanās televīzijā, kongresos u.c. pasākumos, pasākumi un ekskursijas pašā apgādā, piedalīšanās sabiedriskajā dzīvē).
Priekšlikumi
SIA „Apgāds Zvaigzne ABC” nepieciešams attīstīt tādas zīmolvedības metodes, kas gados jaunāku auditoriju, īpaši pusaudžus, spētu „uzrunāt” un veicinātu apgāda atpazīstamību jauniešu vidū.
Uzņēmumam jāveido dažādas aptaujas, intervijas un pasākumi, lai uzzinātu, ko patērētāji vēlas un iesaistītu viņus jaunu produktu dizainu izstrādē.
Apgādam vairāk jāattīsta grāmatnīcu tīkls Latvijā, kas palīdzētu veicināt zīmola atpazīstamību.
Uzņēmumam jāsaglabā patērētāju uzticība zīmolam, radot arvien jaunus, augstvērtīgākus produktus (grāmatas), sniedzot labu apkalpošanas servisu tirdzniecības vietās un tālāk pilnveidojot zīmola popularizēšanas metodes.
…
Studiju darbs priekšmetā "Tirgzinības". Darbā apskatīti zīmolvedības veidi un metodes uzņēmumā Zvaigzne ABC.
- Krājumu uzskaites un novērtēšanas metodes
- Pamatlīdzekļu uzskaites politikaun metodes uzņēmumā
- Zīmolvedības veidi un metodes uzņēmumā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Krājumu uzskaites un novērtēšanas metodes
Research Papers for university20
Evaluated! -
Pamatlīdzekļu uzskaites politikaun metodes uzņēmumā
Research Papers for university9
-
Komunikācija - instrumentārijs uzņēmuma "X" veiksmīgā darbībā
Research Papers for university11
-
Pamatlīdzekļu nolietojuma aprēķina metodes
Research Papers for university28
Evaluated! -
Peļņas vai zaudējumu aprēķināšanas metodes
Research Papers for university28