Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:903823
 
Author:
Evaluation:
Published: 27.02.2018.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 15 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    1
  IEVADS    3
  Darbā izmantotās metodes    3
1.  Ārpusģimeņu aprūpes veicēju juridiskās formas Latvijā    4
1.1.  Aizbildnība    4
1.2.  Audžuģimene    5
1.3.  Institucionālā aprūpe    7
2.  Audžuģimenes nozīme    8
2.1.  Audžuģimeņu funkcionēšanas tiesiskais regulējums    8
2.2.  Audžuģimenes statusa piešķiršanas tiesiskais regulējums    8
2.3.  Bez vecāku aprūpes palikušo bērnu ievietošana audžuģimenē    9
  Praktiskā daļa    11
1.  Sociālo Pakalpojumu aģentūras rīkota audžuģimeņu Ziemassvētku pasākuma apmeklējuma analīze    11
2.  Intervijas ar speciālistiem    12
2.1.  Intervija ar Olaines novada bāriņtiesas priekšsēdētāju Ināru Vilneri    12
2.2.  Intervija ar Sociālo Pakalpojumu aģentūras vadītāju, psiholoģi Daci Blaževicu    13
2.3.  Intervija ar Sociālo Pakalpojumu aģentūras sociālo darbinieku Pēteri Martukānu    13
3.  Labdarības maratons ‘’Dod Pieci’’    15
  Secinājumi    16
  Izmantotā literatūra    17
  Pielikumi    19
Extract

Secinājumi

1. Autora izvirzītā hipotēze – ja bērns dzīvo bērnu namā, tad viņš neiegūst ģimenes vērtības – apstiprinājās. Audžuģimenes sniedz bērnam ģimenisku vidi, pieredzi un pārējo, savukārt Institucionālā aprūpē bērnam nav iespējams iemācīties dzīvei nepieciešamās iemaņas un prasmes.
2. Institucionālā aprūpe bērnam nevar aizvietot ģimeni. Bērnam ir svarīgas ģimeniskās vērtības un iemaņas, kuras var iegūt tikai dzīvojot ģimenē.
3. Bērna personības izveides laikā ļoti svarīga loma ir ģimenei, tāpēc katra sabiedrības locekļa, ģimenes, pašvaldības, Valsts un sabiedrības kopumā uzdevums būtu darīt visu iespējamo, lai bērniem, īpaši zīdaiņiem, nebūtu jāaug institūcijās.
4. Audžuģimene bērnam dod tikai mājas un palīdz viņam ikdienas gaitās, faktiski par bērnu atbild bāriņtiesa. Bāriņtiesa pilnvaro audžuģimeni uzturēt un rūpēties par bērnu.
5. Svarīgi ir rīkot audžuģimeņu tikšanās pasākumus, lai vairotu sabiedrības interesi. Audžuģimeņu pasākumi tiek raidīti televīzijā un rīkoti pasākumi, kad tiek raidīti radio, piemēram, labdarības maratons ‘’Dod Pieci’’.
6. Svarīgi ir veidot audžuģimeņu pasākumus, lai saliedētu audžuģimenes savā starpā. Tas veicina audžuģimeņu draudzību, komunicēšanu, dalīšanos pieredzē savā starpā.
7. Šobrīd Latvijā tiek plānots samazināt bērnu namu skaitu, taču palielināt audžuģimeņu skaitu. Audžuģimeņu darbība tiek popularizēta ar mediju palīdzību, kā arī tika palielinātas sociālās garantijas un audžuvecākiem par audžuģimeņu darbu tiek krāta pensija.
8. Institucionāla aprūpe neizzudīs pavisam. Latvijā ir bērni, kuriem ir nepieciešama specializēta palīdzība, ko nevar nodrošināt ģimene, piemēram, bērni invalīdi.
9. Sabiedrība ar katru gadu arvien vairāk interesējas par audžuģimeņu darbu un funkcijām, kā arī iegūst audžuģimeņu skaits. Par to liecina dažādas statistikas, kas tiek pozitīvi vērtēts mūsdienās. Ir svarīgi palīdzēt ikvienam bērnam, kurš ir atstāts bez vecāku aprūpes.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1365009
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register