5. nedēļa 18. Oktobris
Skolotāja:”Bērni, kuru kociņu mēs apciemojam katru nedēļu?”
Bērni:”Bērziņu!”
S.:”Kādā krāsā bērziņam bija lapas pēdējā reizē, kad bijām pie viņa ciemos?”
B.:”Dzeltenas, dažas zaļas.”
S.:”Bērzam bija mazas vai lielas lapiņas?”
B.:”Mazas!”
S.:”Pareizi! Un kādā krāsā bija bērza tāss?”
Ja nepieciešams, vēlreiz atgādina, kas ir tāss.
B.:”Baltā ar melnu krāsu.”
S.:”Kādi bija bērza zariņi?”
B.:”Tievi un smalki.”
S.:”Parādiet, bērni, kā vējiņš lokās, kad pūš vējš! Un, kā bērziņam krīt lapas?”
Bērni parāda.
Un tagad paņemam baltu lapu, zīmulīšus un uzzīmējam bērziņu tādu, kādu to redzējām pēdējā apciemojuma reizē!”
Bērni uzzīmē.
Nu, tad dodamies bērziņam parādīt, ka mēs viņu vēl arvien atceramies!
Skolotāja dodas pie katra bērna un salīdzina zīmējumā redzamo bērziņu ar īsto bērzu. Pārrunā, vai ir izdevies uzzīmēt, kas ir mainījies, skolotāja katram bērnam palūdz nosaukt zīmējumā redzamās koka daļas (lapas, stumbru, zarus, saknes, mizu)
Bērni, kādā krāsā šodien bērzam lapiņas?
B.:”Dzeltenas!”
S.:”Pareizi! Un, kas uz zemes tik daudz sakritis?”
B.:”Bērza lapiņas.”
S.:”Bērni, kā Jūs domājat, kāpēc bērziņam nokritušas lapas tik daudz?”
B.:”Jo tuvojas ziema, vējš nopurinājis,...”
S.:”Paejam, bērni, zem bērziņa un palūkojamies augšā, vai redzat mākoņus? Kādā krāsā tie ir?”
B.:”Redzam, tie ir ... krāsā!”
S.:”Kāpēc mēs tagad varam redzēt cauri bērza zariem debesis, bet piemajā reizē mēs tik labi nevarējām saskatīt mākoņus?”
B.:”Jo lapas tagad ir daudz mazāk, lapas ir nokritušas un tagad guļ zemē!”
S.:”Bērni, uzmundrināsim, bērziņu, lai tam pavasarī atkal uzplaukst jaunas, zaļas lapiņas, noskaitīsim to tautasdziesmu, ko varējām savienot ar kustībām! Esat uzmanīgi, skatieties un dariet, kā es!
…