Brezenhema algoritms ir taisnes līnijas veidošanas algoritms, kurš nosaka tuvāko pikseļu aproksimāciju taisnes līnijas izveidošanai starp diviem dotajiem punktiem.
Algoritma funkcija ir noteikt, kuru pikseli izvēlēties nākamo. Lai to noteiktu, tiek rēķināts risinājošais (decision) parametrs P. Lai rēķinātu parametru P ir nepieciešams zināt starpību moduli starp galapunktiem un sākumpunktiem. Kad tas ir zināms, tad rēķina sākotnējo parametra P vērtību, ko aprēķina pēc formulas Pn=2∆Y(X)-∆X(Y). Attiecīgi no tā, kuras starpības modulis būs lielāks tiks izmainīta šī formula. Mazākais modulis būs pirmais un tiks reizināts ar 2.
Kad ir zināma sākotnēja P vērtība, tad jau var redzēt nākošās koordinātas aiz sākumpunkta. Ja kā sākumpunktu pieņem (xn, yn), tad nākamā koordināta atkarībā no P būs vai nu (xn+1, yn+1) (ja P>0), vai nu (xn+1, yn) (ja P<0). Ja P=0, tad vienalga, kuru no variantiem izvēlēties.
Tālāk rēķina parametru P katrā nākošajā punktā un atkarībā no iepriekšējās P vērtības mainās arī formula, ja P>0, tad Pn=Pn+2∆Y-2∆X, ja P<0, tad Pn=Pn+2∆Y.…