Skolēnu un skolotāja sadarbība
Ierosināšanas fāzē (12 min) skolotāja sasveicinās ar skolēniem, aicina viņus apsēsties, iepazīstina ar stundas tēmu – Diskusijas kultūra. Lai rosinātu skolēnus iesaistīties mācību procesā skolotāja jautā, vai skolēni pieņēmuši šo svarīgo lēmumu, kur studēt pēc vidusskolas absolvēšanas.
Skolēni atbild uz jautājumu, ieskicējot savus nākotnes plānus.
Turpinot tēmu par augstāko izglītību, skolotāja piedāvā iesaistīties diskusijā Augstākā izglītība angļu valodā?. Pirms diskusijas sagatavošanās posma sākuma skolotāja aicina ievērot, ka diskusijas laikā, kā arī ikdienā ir būtiski izturēties pret citu viedokli toleranti, kā arī savus uzskatus paust korekti, nevienu neaizvainojot. Skolotāja uz tāfeles uzraksta vērtēšanas kritērijus, tos paskaidrojot, izdala intervijas ar Inu Druvieti kopijas.
Skolēni lasa interviju un meklē tekstā, kā arī izvirza savus PAR un PRET argumentus.
Apjēgšanas fāzē (18 min)
Pēc intervijas izlasīšanas un savu argumentu uzrakstīšanas skolēni sadalās pāros un apspriež izvirzītos argumentus. Pēc tam skolēni apvienojas grupās pa četri un papildina jau esošos argumentus. Katrs skolēns individuāli izlemj, kuru argumentu viņam ir vairāk un kuru viedokli viņš atbalsta vairāk – PAR vai PRET augstāko izglītību angļu valodā.
Rezultātā klase sadalās divās grupās, kura katra pārstāv pretēju viedokli. Šīs grupas apspriežas un tad prezentē savu viedokli pārējiem klasesbiedriem, to argumentējot. Pastāv iespēja, ka viena no grupām būs ļoti neliela vai pat nebūs vispār. Šādā situācijā skolēniem būs mazliet grūtāk prezentēt argumentus, jo ikvienam ir jāizsaka savas domas.
…