-
Latviešu valodas vidusskolas eksāmena pirmās daļas komatu salikšanas uzdevumi
2011 - 2015 years
2014.gads
1. Latviešu, tāpat kā katras tautas, dvēsele izpaužas dažādos mākslas veidos, kā mūzikā,glezniecībā, literatūrā, bet es te runāšu galvenokārt par literatūru kā man vistuvāko nozari.
2.Henriks Ibsens, kas Norvēģijai iekarojis lielāku slavu nekā visi diplomāti un karavadoņi kopā,dzimtenē tā tika ienīsts, ka tur nebija iespējams viņa lugas izrādīt, tāpēc ka publika pārāk trokšņaini protestēja.
3.Citu mākslas darbu vidū kā brīnums piedzimst tāds, kas sevī nes mūžības dīgli un kas ir tikpat neiznīcināms un neiznīkstošs kā saule vai zvaigznes.
4.Iedziļinoties kultūras vēsturē un pētot nemirstīgos mākslas darbus jāatzīst, ka nemirst tie darbi, kuru kodols ir mīlestība.
5.Tie, kas pazīst zviedru, angļu, vācu vai amerikāņu literatūru, vienmēr atradīs iespēju ar attiecīgās zemes cēlākajiem pārstāvjiem atrast kādu saprašanās tiltu un dvēseles saikni,paglābt sevi no garīga bankrota.
6.Cīņa par vietu garīgās kultūras ainavā ir sīva un nežēlīga, tā prasa tik lielu atsacīšanās, kā arī uzdrīkstēšanās spēku, ka kļūst pilnīgi saprotams vecāku protests un skumjas, redzot, ka viņu bērni šo ērkšķaino ceļu izvēlējušies.
…
Latviešu valodas vidusskolas eksāmena 2018.,2017.,2016.,2015. gada 1.daļas komatu salikšanas uzdevumi(2.uzd.) 2017.gads 1. „Ručs un Norie”, Ināras Kolmanes un studijas „Deviņi” izveidotā filma, saņēmusi četras augstākās atzinības – Lielā Kristapa godalgas. 2. Stāstu par jaunās japāņu antropoloģijas studentes Norie Curutas (Norie Tsuruta) un suitu vecmāmiņas Marijas Steimanes draudzību Dita Rietuma, Nacionālā Kino centra vadītāja, nosauca par cilvēcības un jēgas apliecinājumu. 3. Sarunās ar Norie atklājās, ka viņu ļoti interesē stipro latviešu sieviešu raksturi, it īpaši suitu sievas, jo arī Japānā sievietes pakāpeniski iegūst nozīmīgāku vietu sabiedrībā. 4. Kad aizbraucām uz Japānu pie Norie man nebija viegli ieiet tajā tempā un sajust, kas viņai svarīgs un kāda ir viņas būtība. 5. „Filmējot un sarunājoties ar viņas draugiem, sapratām, ka Norie atšķiras arī no saviem vienaudžiem Japānā,” atceras filmas veidotāji. 6. Pēc atgriešanās Japānā viņa neatrada darbu antropoloģijā, tāpēc izmēģināja dažādus amatus – strādāja pie konveijera fabrikā, pēc tam grāmatvedībā, tad reklāmā, pierādot, ka priekšstats par japāņu dzīves tempu atbilst patiesībai. 7. Suitu sieva ir kā feminisma simbols japānim, pat Norie draugs, iztaujādams mūs par sievietēm Latvijā, par sievietēm Eiropā un par vīriešu iesaistīšanos bērnu audzināšanā, kļuva domīgs un atzina, ka arī tā gribētu dzīvot. 8. Kad notika tikšanās ar skatītājiem Latvijā, režisore, izskaidrojot suitu feminismu un vēlmi to atspoguļot filmā, minēja pārsteidzošu faktu: jau otro gadu Alsungā ir folkloras kopa „Suitu vīri”. 9. Operators Andrejs Verhoustinskis par filmu izteicies, ka viņam ļoti ilgi nav bijis skaidrs, kas no tās iznāks, jo šajā filmā nav tradicionālā dokumentālās filmas konflikta. 10. Par to režisore smaidot saka: „Lielākais dramatiskais notikums filmā, protams, ir tas, ka suns zog burkānus, lūk, arī konflikts!” 11. Atbildot kādam kino ekspertu komisijas pārstāvim, kas bažījās, vai šis stāsts nebūs pārāk salds, režisore atgādina – starp saldumu un salkanumu, sirsnību un viedumu ir ļoti liela atšķirība. 12. Lai gan filma tapusi ļoti smagi un finansētājus nācās grūti pārliecināt par filmas dramaturģiju, tā tomēr ir viegla un gaiša. 13. Viena no mūsu producentēm Marta Mānenbaha, kas tagad dzīvo Amerikā, interneta vidē organizēja ziedojumu vākšanu jeb tā saucamo „pūļa finansējumu”, jo ar acīm jau neuzfilmēsi. 14. Morālais atbalsts kā Latvijā, tā arī ārvalstīs bija ļoti liels, un, savākuši trūkstošo naudas summu, filmas veidotāji pateicās ikvienam ziedotājam par līdzdalību filmas veidošanā. 15. Filmas tapšanā saskatāma līdzība ar suitu rokdarbnieču veikumu, tāpat kā Ručiņš filmā saka par savām zeķēm: „Tās ir knipelētas, tāda vārda mīļā Norie tavā vārdnīcā nav.” 16. Cilvēki tik ļoti prasīja, zvanīja, rakstīja, tāpēc filma gaiša, sirsnīga un patiesa tika parādīta valsts svētkos televīzijā.
- Buklets par Irmu Grebzdi
- Kā rakstīt prozas analīzi?
- Latviešu valodas vidusskolas eksāmena pirmās daļas komatu salikšanas uzdevumi
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Kā rakstīt prozas analīzi?
Samples for secondary school4
-
Buklets par Irmu Grebzdi
Samples for secondary school2
-
Izteiksmes līdzekļi
Samples for secondary school3
-
Skolas eksāmens - ieskaite latviešu valodā vidusskolai
Samples for secondary school3
-
Latviešu valoda un literatūra
Samples for secondary school2