-
Operētājsistēmas
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Uzdevuma nostādne | 3 |
2. | Lietotāja instrukcija | 4 |
2.1. | Manas individuālās spēles „Trade wars” noteikumi | 4 |
3. | Programmas funkcionēšanas piemērs | 5 |
4. | Programmas pirmteksts ar komandu komentāriem | 18 |
5. | Secinājumi | 25 |
6. | Izmantotā literatūra | 25 |
5 Secinājumi
Izstrādājot šo 4. praktisko darbu „Paralēla procesu darbība un laiksakritīga resursa darbība” es nenoliedzami apguvu daudz jaunu zināšanu par paralēlu procesu darbību, kā arī laiksakritīgus procesus, kas, manuprāt, ir ļoti nozīmīgi, ja interesē objektorientētā programmēšana, kas ir ne tikai dažāda veida spēļu veidošana, bet arī sarežģītāka veida programmu veidošana, kura satur laiksakritīgu resursu darbības un paralēlu procesu darbības.
Atklāti sakot neticēju, ka priekšmeta Operētājsistēmas ietvaros būs nepieciešama objektorientēta programmēšana. Tomēr tagad zinu, ka jēdziens „Operētājsistēmas” ir ne tikai dažādu operētājsistēmu izpēte, bet arī to funkcionēšanas darbību izskaidrošana, attēlošana ar dažādu procesu palīdzību, kā, piemēram, ar šī praktiskā darba palīdzību – spēles izstrādāšanu.
Tā kā bija iespēja šo praktisko darbu izstrādāt jebkurā programmēšanas valodā, tad programmu izstrādāju Microsoft Visual C++ 2010, kurā, manuprāt, lieliski var realizēt paralēlas darbības un laiksakritīga resursa darbības. Iesākumā baidījos izmantot pašu jaunāko versiju, taču beigu beigās viss ļoti labi izdevās, tāpēc par to ir ļoti liels prieks.
Manuprāt, šis darbs pagaidām bija visgrūtākais līdz šim priekšmetā „Operētājsistēmas”, jo programmas izstrādei bija jāvelta ļoti daudz laika, lai novērstu radušās kļūdas kompilējot, saprast kļūdainās vietas un panākt to, lai programma darbotos, kā iesākumā iecerēts, tomēr bija ļoti grūti. Iepriekš šādas sarežģītības pakāpes programmas nebija nācies veidot, tāpēc atzīšu, ka iemācījos daudz jauna, un sapratu, ka ir nepieciešama ļoti liela pacietība un vēlme panākt iecerēto. Mūsdienās ļoti daudz informācijas var atrast, meklējot internetā. Šo iespēju arī izmantoju, meklējot nepieciešamo caur www.google.com.
Daudz laika aizņēma arī eksperimenti ar cikliem un dažādām citām operācijām, lai varētu veiksmīgi izstrādāt spēlīti Trade wars, kurā spēlētāji ar saviem karaspēkiem mēģina ieņemt visas pārējo spēlētāju galvaspilsētas. Uzvar tas, kurš ieņēmis visas galvaspilsētās.
Kopsummā ņemot, šķiet darbs izstrādāts veiksmīgi, arī visi nosacījumi tika izpildīti.
…
4. Praktiskais darbs Uzdevuma nostādne Paralēla procesu darbība un laiksakritīga resursa darbība Izstrādāt programmu (iespējams izmantot jebkuru programmēšanas valodu), kas realizē paralēlas darbības un laiksakritīga resursa darbību. Ir obligāts sākumstāvoklis un obligātie izpildes nosacījumi: • 6 procesi / pavedieni (spēlētāji) • lauks ar 10x10 rūtiņām (divdimensiju masīvs) • jānodrošina paralēlo darbību, katram no 6 procesiem (spēlētāji) tiek dots laiks iterācijai • jānodrošina laiksakritīgu resursu darbību (lauka rūtiņas), procesiem iespējams aizņemt rūtiņas, cīnīties par rūtiņu ar citu procesu, utt. • jābūt definēts spēles pabeigšanas nolikums (iterāciju skaits, maksimālo punktu skaits utt.) Nosacījumi (nav obligāti jāizpilda visi nosacījumi), kuri paaugstina atzīmi: • viens resurss var \\\"cīnīties\\\" ar citu resursu par rūtiņu • visām rūtiņām sākuma stāvoklī ir gadījuma vērtības (ne nulles) un tās tiek izmantotas spēles procesā Jums ir jāizdomā pašiem spēles noteikumi, lai tie būtu interesanti. Par unikālu uzdevumu un sarežģītākajiem noteikumiem tiek paaugstināta atzīme. Tālāk tiek dots paraugs spēles noteikumiem. Gadījumā jā nav iespējams izdomāt savas unikālās spēles noteikumus, iespējams izmantot parauga noteikumus. Bet atzīme būs samazināta. Spēles noteikumu piemērs: Tiek definēts spēles lauks ar 10x10 rūtiņām (divdimensiju masīvs). Spēlēs sākumā visas lauka rūtiņas ir tukšas (katrai ir nulles vērtība). Nepieciešams izpildīt 15 iterācijas. Vienai iterācijai procesam (spēlētājam) ir dots viens mēģinājums \\\"aizņemt\\\" rūtiņu. Rūtiņa tiek izvēlētā ar gadījuma vērtību, lai process nezinātu kuras rūtiņas ir atzīmētā un kuras nav. Kad process aizņem rūtiņu, tas ieraksta savu numuru tajā rūtiņā. Rūtiņu iespējams aizņemt, ja tā nav aizņemta ar citu procesu. Ja rūtiņa jau ir \\\"aizņemtā\\\", tad mēģinājums tiek pazaudēts. Pēc 15 iterācijām tiek paziņots uzvarētājs - tas process, kurš aizņēma visvairāk rūtiņas. Pats lietotājs nepiedalās spēlē – viņš var tikai uzspiest pogu „Start”, kas palaiž spēli un sekot spēles gaitai (iterācijas tiek vizuāli paradītās, vai tiek izvadīti katras iterācijas rezultāti), pēc pēdējas iterācijas tiek izvadīts beigu rezultāts. Uzdevuma atskaitē jābūt: • Uzdevuma nostādne ar paskaidrojumiem • Programmas funkcionēšanas piemērs • Lietotāja instrukcija • Programmas pirmteksts ar komandu komentāriem. • Secinājumi
- Bāzes darbības OS Unix vidē
- Operētājsistēmas
- Projekta sfēras definīcija
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Komandu faili un skripti - 3.praktiskais darbs mācību priekšmetā "Operētājsistēmas"
Samples for university21
-
Laiksakritīgie procesi - 5.praktiskais darbs mācību priekšmetā "Operētājsistēmas"
Samples for university13
-
Operētājsistēmas
Samples for university8
-
Ceturtais praktiskais darbs priekšmetā "Operētājsistēmas"
Samples for university4
-
Piektais praktiskais darbs priekšmetā "Operētājsistēmas"
Samples for university4