Evaluation:
Published: 19.04.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
  • Research Papers 'Pārmaiņu vadīšana izglītības iestādē', 1.
  • Research Papers 'Pārmaiņu vadīšana izglītības iestādē', 2.
  • Research Papers 'Pārmaiņu vadīšana izglītības iestādē', 3.
  • Research Papers 'Pārmaiņu vadīšana izglītības iestādē', 4.
  • Research Papers 'Pārmaiņu vadīšana izglītības iestādē', 5.
  • Research Papers 'Pārmaiņu vadīšana izglītības iestādē', 6.
  • Research Papers 'Pārmaiņu vadīšana izglītības iestādē', 7.
  • Research Papers 'Pārmaiņu vadīšana izglītības iestādē', 8.
  • Research Papers 'Pārmaiņu vadīšana izglītības iestādē', 9.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Pārmaiņu vadīšanas būtība    3
  Vadības procesa attiecību modeļi    4
  Pārmaiņu vadīšanas process    4
  Darbinieku iesaistīšana    5
  Vadītāja loma    7
  Pārmaiņu rezultāti un panākumi    7
  Izmantotā literatūra    9
Extract

Lai sasniegtu izvirzītos mērķus, jebkurā uzņēmumā notiek pārmaiņas. Vai tas ir viegli vai grūti? Tas, cik veiksmīgas būs šīs pārmaiņas, ir atkarīgs no cilvēkiem, kas strādā uzņēmumā, jo uzņēmums nav tikai ēka, mašīnas, mēbeles, iekārtas, struktūrshēmas, dokumenti utt., bet, pirmkārt, tie ir cilvēki - darbinieki, vadītāji, īpašnieki – visi, kas strādā uzņēmumā. Tāpēc, lai pētītu un saprastu, pārmaiņas un kā tās ietekmēs uzņēmuma, komandas un katra darbinieka dzīvi nākotnē, uzņēmums jāanalizē kā „dzīvs organisms”.
Ir svarīgi meklēt atbildes uz jautājumiem, kas ir pārmaiņas uzņēmumā, kāds ir pārmaiņu mērķis, kur uzņēmumā sākt ieviest pārmaiņas un kādas pārmaiņu ieviešanas stratēģijas izvēlēties. Būtiski ir saprast un izvērtēt arī darbinieku pretestības iemeslus, kas traucē veiksmīgam pārmaiņu ieviešanas procesam uzņēmumā un komandā.
Pārmaiņu vadīšanas būtība

Vadīšana ir plānošanas, organizēšanas, personāla motivēšanas un kontroles process, kurā organizācijas darbinieku pūles un līdzekļus izmanto tās mērķu sasniegšanai. [1, 4]
Pārmaiņas ir pastāvīga procesa koriģēšana un koordinēšana, organizācijas strukturāla pārkārtošana, jaunu iespēju meklēšana. Mikro un arī makrovides faktoru ietekme un situāciju izmaiņas spiež vadību īstenot pārmaiņas, turpretīm vairums darbinieku vēlas “mieru”, stabilitāti, tāpēc svarīgi vadītājam atrast un sabalansēt līdzsvaru. Lai panāktu pārmaiņas organizācijā nepieciešams analizēt un prognozēt organizācijas ārējo un iekšējo vidi, izvērtējot un palielinot virzošo spēku ietekmi un samazinot vai pat noņemot kavējošos spēkus. …

Author's comment
Atlants