Author:
Evaluation:
Published: 09.11.2015.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 4 units
References: Not used
  • Research Papers 'Latvijas Republikas tiesībsargs', 1.
  • Research Papers 'Latvijas Republikas tiesībsargs', 2.
  • Research Papers 'Latvijas Republikas tiesībsargs', 3.
  • Research Papers 'Latvijas Republikas tiesībsargs', 4.
  • Research Papers 'Latvijas Republikas tiesībsargs', 5.
  • Research Papers 'Latvijas Republikas tiesībsargs', 6.
  • Research Papers 'Latvijas Republikas tiesībsargs', 7.
  • Research Papers 'Latvijas Republikas tiesībsargs', 8.
  • Research Papers 'Latvijas Republikas tiesībsargs', 9.
  • Research Papers 'Latvijas Republikas tiesībsargs', 10.
  • Research Papers 'Latvijas Republikas tiesībsargs', 11.
  • Research Papers 'Latvijas Republikas tiesībsargs', 12.
  • Research Papers 'Latvijas Republikas tiesībsargs', 13.
  • Research Papers 'Latvijas Republikas tiesībsargs', 14.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
  Kas ir tiesībsargs?    6
  Tiesībsarga likums tiesībsargam nosaka šādas funkcijas    6
  Kādos gadījumos tiesībsargs var palīdzēt?    7
  Tiesībsargs Juris Jansons    7
  Vērtības institūcijas darbība pamatojas uz šādām vērtībām    8
  Tiesībsarga likums nosaka Tiesībsargam šādas funkcijas    8
  Pildot šajā likumā noteiktās funkcijas, Tiesībsargam ir šādi uzdevumi    9
  Tiesībsarga biroja pamatdarbības jomas Tiesībsarga biroja pamatdarbību izstitūcija strukturē šādās jomās    9
  Mērķi    10
  Tiesībsarga mērķu rezultatīvie rādītāji    12
  Tiesībsarga stratēģijas īstenošanas instrumenti    12
  Tiesībsargam ir iespējami šādi 3 risinājumi    12
  Kontakti    13
  Secinājumi    14
  Izmantotā literatūra    15
Extract

Tiesībsarga stratēģijas īstenošanas instrumenti
Lai nodrošinātu stratēģijā izvirzīto mērķu īstenošanu un novērstu identificētos sabiedrības riskus, Tiesībsargam, pamatojoties uz Tiesībsarga likumu, ir vairāki darba instrumenti.
Ja atzinumā konstatējuši prettiesisku vai pretēji Satversmē vai likumos noteiktu darbību, mēs informējam iesniedzēju un attiecīgo iestādi, un aicinām iestādi mainīt lēmumu. Ja attiecīgā iestāde neņem vērā mūsu norādījumu, mēs varam runāt ar uzraugošo ministriju, tās vadību, ka nepieciešams atjaunot tiesisko kārtību vai aizskartās tiesības.

Tiesībsargam ir iespējami šādi 3 risinājumi:
1. Ja problēma saistīta ar nepareizu tiesību normu piemērošanu, tad Tiesībsargs var iestāties kā vidutājs starp iesniedzēju un attiecīgo iestādi;
2. Ja problēma saistīta ar kādas tiesību normas nonākšanu pretrunā Satversmei, tiesībsargam iespējami 3 risinājumi:
a. virzīti grozījumus caur attiecīgo ministriju,
b. ziņot Saeimai par cilvēktiesību pārkāpumiem vai arī ierosināt Saeimai komisijā nepieciešamos likuma grozījumus,
c. iesniegt pieteikumu Satversmes tiesā grozīt attiecīgo tiesību normu, kas ir pretrunā Satversmei.
3. Tiesībsargs ar padomdevējtiesībām var uzrunāt valdību par cilvēktiesību jomu.
Līdz ar to Tiesībsargam šobrīd ir nepieciešamie mehānismi, lai īstenotu stratēģijā izvirzītos mērķus.

Author's comment
Atlants