Evaluation:
Published: 20.06.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
  • Presentations 'Prezentácija un runa diplomdarbam "Reklāmas nozīme uzņēmējdarbībā"', 1.
  • Presentations 'Prezentácija un runa diplomdarbam "Reklāmas nozīme uzņēmējdarbībā"', 2.
  • Presentations 'Prezentácija un runa diplomdarbam "Reklāmas nozīme uzņēmējdarbībā"', 3.
  • Presentations 'Prezentácija un runa diplomdarbam "Reklāmas nozīme uzņēmējdarbībā"', 4.
  • Presentations 'Prezentácija un runa diplomdarbam "Reklāmas nozīme uzņēmējdarbībā"', 5.
  • Presentations 'Prezentácija un runa diplomdarbam "Reklāmas nozīme uzņēmējdarbībā"', 6.
  • Presentations 'Prezentácija un runa diplomdarbam "Reklāmas nozīme uzņēmējdarbībā"', 7.
  • Presentations 'Prezentácija un runa diplomdarbam "Reklāmas nozīme uzņēmējdarbībā"', 8.
  • Presentations 'Prezentácija un runa diplomdarbam "Reklāmas nozīme uzņēmējdarbībā"', 9.
  • Presentations 'Prezentácija un runa diplomdarbam "Reklāmas nozīme uzņēmējdarbībā"', 10.
  • Presentations 'Prezentácija un runa diplomdarbam "Reklāmas nozīme uzņēmējdarbībā"', 11.
  • Presentations 'Prezentácija un runa diplomdarbam "Reklāmas nozīme uzņēmējdarbībā"', 12.
  • Presentations 'Prezentácija un runa diplomdarbam "Reklāmas nozīme uzņēmējdarbībā"', 13.
  • Presentations 'Prezentácija un runa diplomdarbam "Reklāmas nozīme uzņēmējdarbībā"', 14.
  • Presentations 'Prezentácija un runa diplomdarbam "Reklāmas nozīme uzņēmējdarbībā"', 15.
  • Presentations 'Prezentácija un runa diplomdarbam "Reklāmas nozīme uzņēmējdarbībā"', 16.
Extract

5.slaids:
Pētījumu un aprēķinu daļā tika pētīts reklāmas mediju tirgus Latvijā. Grafikā var redzēt kā ir izmainījušies tirgus apjomi periodos.
Visstraujāk audzis interneta mediju tirgus – par 844.4%, kas gandrīz 9 reizes pārsniedz kopējo mediju tirgus pieaugumu salīdzinot ar 2004.gada datiem.
Otrā straujākā izaugsme vērojama vides reklāmas tirgū, kas 2008.gadā audzis par 196.9%, savukārt trešā straujākā izaugsme – par 129.4% bijusi žurnālu mediju tirgū. Tikai 4.vietā straujāk bija attīstījies TV, taču ne skaitļos, jo reklāmām TV vēl aizvien tiek tērēts visvairāk līdzekļu.
Ņemot vērā 2008.gada ekonomisko lejupslīdi, attiecīgi arī reklāmas mediju tirgū šī tendence ir vērojama, tādēļ kopējais reklāmas mediju tirgus kritums bija par 46%.
Vislielāko kritumu piedzīvoja laikraksti un žurnāli, kad 2009.gadā salīdzinot ar iepriekšējo gadu kritums bija attiecīgi par 57.6% un 62.8%.
Trešais lielākais kritums jeb par 40% bija TV reklāmas medijos, savukārt vismazākais kritums jeb par 29.4% bija interneta reklāmas mediju tirgū, kas ir pat mazāks par kopējo tirgus kritumu.

Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, 2011.gadā pozitīva mediju tirgus izaugsme vērojama tikai interneta medijos (+16.8%), žurnālu (+14.1%) un TV reklāmas medijos (+6.5%), savukārt pārējos vērojama negatīva tendence, piemēram, kino – 22.7%.
Ja salīdzina reklāmas tirgus datus pēc krīzes periodā 2009.gadā un 2012.gadu, tad var secināt, ka kopējais reklāmas tirgus nav atguvies, bet atguvies ir tikai interneta un TV reklāmu mediji.

Author's comment
Atlants