Author:
Evaluation:
Published: 17.09.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
  • Research Papers 'Valsts robežsardzes kompetenece administratīvo pārkāpuma lietās', 1.
  • Research Papers 'Valsts robežsardzes kompetenece administratīvo pārkāpuma lietās', 2.
  • Research Papers 'Valsts robežsardzes kompetenece administratīvo pārkāpuma lietās', 3.
  • Research Papers 'Valsts robežsardzes kompetenece administratīvo pārkāpuma lietās', 4.
  • Research Papers 'Valsts robežsardzes kompetenece administratīvo pārkāpuma lietās', 5.
  • Research Papers 'Valsts robežsardzes kompetenece administratīvo pārkāpuma lietās', 6.
  • Research Papers 'Valsts robežsardzes kompetenece administratīvo pārkāpuma lietās', 7.
  • Research Papers 'Valsts robežsardzes kompetenece administratīvo pārkāpuma lietās', 8.
  • Research Papers 'Valsts robežsardzes kompetenece administratīvo pārkāpuma lietās', 9.
  • Research Papers 'Valsts robežsardzes kompetenece administratīvo pārkāpuma lietās', 10.
  • Research Papers 'Valsts robežsardzes kompetenece administratīvo pārkāpuma lietās', 11.
  • Research Papers 'Valsts robežsardzes kompetenece administratīvo pārkāpuma lietās', 12.
  • Research Papers 'Valsts robežsardzes kompetenece administratīvo pārkāpuma lietās', 13.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Valsts robežsardzes administratīvo lietu piekritība    3
2.  VRS kompetence administratīvā pārkāpuma konstatēšanas gadījumā    4
3.  Administratīvo pārkāpumu lietvedības kārtība VRS    6
4.  Administratīvās lietas virzība lietā Nr. A42689109    9
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    13
Extract

LAPK 114.3 pantā paredzētā nodarījuma objektīvo pusi veido darbība – likumā Par aviāciju 84.1panta otrajā daļā uzskaitīto datu par pasažieriem neiesniegšana.
Likumdevējs ir noteicis izsmeļošu iesniedzamās informācijas saturu, līdz ar to VRS amatpersona, izvērtējot saņemto sarakstu ar pasažieru datiem, uzreiz var secināt par saņemta saraksta atbilstību vai neatbilstību likumā Par aviāciju noteiktajām prasībām. Administratīvā atbildība arī iestājas aviopārvadātājam iesniedzot nepilnīgus vai nepareizus datus, kas var tikt konstatēts robežsargu maiņas personālam praktiski veicot sarakstā ar pasažieru datiem iekļautas informācijas analīzi ar VRS pieejamo elektronisko datu bāžu palīdzību, kā arī izmantojot citu no kompetentajām iestādēm saņemtu informāciju.
Pārkāpuma subjekts ir speciālais – pārvadātājs ar gaisa transportu, kas savukārt ir rīcībspējīga fiziska vai juridiska persona, kas nodarbojas ar gaisa kuģa ekspluatāciju vai piedāvā savus pakalpojumus pārvadājumos ar gaisa transportu.
Subjektīvo pusi var raksturot gan ar nodomu, kad pārvadātājs apzināti saņemot VRS pieprasījumu noteiktajā laikā nav iesniedzis sarakstu ar pasažieru datiem vai apzināti pieļāvis kļūdas vai nepilnības sarakstā, gan ja aiz neuzmanības netika ievērots noteiktais saraksta iesniegšanas pienākums. Pēc būtības šie apstākļi var ietekmēt tikai soda piemērošanas procesu – naudas soda apmēru, kad amatpersona vērtēs situāciju, pieņemot lēmumu par attiecīgā administratīvā akta izdošanu.
Rezumējot autors akcentē uzmanību uz nepieciešamību saskaņot nacionālās tiesību normas ar citām ES valstīm, pieņemot citās valstīt pieņemto praksi par atbilstošu, pārliecinot par Latvijas prakses pareizību vai meklējot kompromisa risinājumus. Nebūtu pieļaujama situācija, kad veidojas nevienveidīga tiesu prakse, kas negatīvi ietekmē gan ceļotājus, kas vēlas ierasties Latvijā, gan arī rada apmulsumu VRS amatpersonu vidū attiecībā uz viņu veikto darbību likumību.

Author's comment
Editor's remarks
Atlants