Evaluation:
Published: 11.12.2002.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 4 units
References: Not used
  • Research Papers 'Sabiedriskās ēdināšanas un tirdzniecības uzņēmuma "X" vadības stratēģija', 1.
  • Research Papers 'Sabiedriskās ēdināšanas un tirdzniecības uzņēmuma "X" vadības stratēģija', 2.
  • Research Papers 'Sabiedriskās ēdināšanas un tirdzniecības uzņēmuma "X" vadības stratēģija', 3.
  • Research Papers 'Sabiedriskās ēdināšanas un tirdzniecības uzņēmuma "X" vadības stratēģija', 4.
  • Research Papers 'Sabiedriskās ēdināšanas un tirdzniecības uzņēmuma "X" vadības stratēģija', 5.
  • Research Papers 'Sabiedriskās ēdināšanas un tirdzniecības uzņēmuma "X" vadības stratēģija', 6.
  • Research Papers 'Sabiedriskās ēdināšanas un tirdzniecības uzņēmuma "X" vadības stratēģija', 7.
  • Research Papers 'Sabiedriskās ēdināšanas un tirdzniecības uzņēmuma "X" vadības stratēģija', 8.
  • Research Papers 'Sabiedriskās ēdināšanas un tirdzniecības uzņēmuma "X" vadības stratēģija', 9.
  • Research Papers 'Sabiedriskās ēdināšanas un tirdzniecības uzņēmuma "X" vadības stratēģija', 10.
  • Research Papers 'Sabiedriskās ēdināšanas un tirdzniecības uzņēmuma "X" vadības stratēģija', 11.
  • Research Papers 'Sabiedriskās ēdināšanas un tirdzniecības uzņēmuma "X" vadības stratēģija', 12.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Uzņēmuma apraksts    4
  Teorētiskie stratēģiskās vadības jautājumi    5
  Uzņēmuma ārējās vides pētījumi    6
  Uzņēmuma iekšējās vides pētījumi    8
  Uzņēmuma stratēģijas izvēle un pamatojums    10
  Secinājumi    11
  Izmantotās literatūras saraksts    12
Extract

Teorētiskie stratēģiskās vadības jautājumi

Jēdziens stratēģija vēsturiski ir saistīts ar militārajām operācijām. Stratēģija pēc būtības nozīmē, ka viena puse var sakaut savu pretinieku pat ar lielāku un spēcīgāku karaspēku, ja tai ir iespējams kaujas vai sadursmes vietu novirzīt sev izdevīgāka teritorijā.
Stratēģijas jēdziens ietver šādas sastāvdaļas:
1. Stratēģija ir loģisku, integrējošu un sabalansētu likumu sistēmu.
2. Stratēģija nosaka un parāda organizācijas stratēģisko mērķi, ņemot vērā tās ilgtermiņa uzdevumus, darbības programmas un resursu izmantošanu.
3. Stratēģija izvēlas organizācijas darbības sfēru.
4. Stratēģija nodrošina konkurētspējīgu priekšrocību katrā organizācijas darbības nozarē.
5. Stratēģija lēmumu pieņemšanas procesā iesaista visus organizācijas hierarhijas līmeņus.
6. Stratēģija definē ekonomiskus un neekonomiskus labumus tās ieinteresētajām pusēm.
Stratēģiskās vadīšanas procesa mērķis ir dot iespēju organizācijai noteikt, ar ko tā atšķiras no saviem konkurentiem, un radīt savu konkurētspējīgo priekšrocību.

Author's comment
Atlants