-
Motivācijas vispārējs raksturojums
Nobeigums
Pēc autora domām, liela nozīme ir gan monetārajam, gan nemonetārajam atalgojumam. Jebkurš no šiem atalgojuma elementiem var motivēt darbiniekus uz labākiem darba rezultātiem un stimulēt darbinieku lojalitāti. Ne vienmēr kā svarīgākais ir jāuzskata monetārais atalgojums, ir daudz plusi arī nemonetārajā atalgojuma sistēmā. Turklāt autors saskata saikni starp nemonetāro un monetāro atalgojumi, piemēram, tiklīdz darbinieks tiek paaugstināts amatā, viņam parasti tiek paaugstināta arī darba samaksa, vai pildot darba pienākumus tiek izsniegts darba mobilais telefons/ portatīvais dators/ automašīna, darba devējs parasti apmaksa saistošās izmaksas, tādus ka telefona sarunas, benzīns, auto apdrošināšanu un citus ekspluatācijas izdevumus, darbinieks nemaksā no savas kabatas, tādējādi šos bonusus var interpretēt tādejādi ka darbinieks ir ietaupījis no sava budžeta. Nemonetārais atalgojums, pēc autora domām, sniedz pat vairākas priekšrocības, nekā monetārais. Kāpēc? Jo, saņemot algu, cilvēks, pirmām kārtam, samaksā visus rēķinus, kredītu maksājumus, skolas/ bērnudārza maksājumus un no tā kas atliek, ne vienmēr var atļauties tērēt naudu piemēram, veselības apdrošināšanai vai jaunam Iphone 5. Tāpēc tāda veida atalgojums sniedz ne tikai materiālus labumus, bet arī drošības sajūtu un gandarījumu par kādas mantas esamību. Arī darba kolektīvs, kopējie pasākumi – piemēram, sporta svētki, Ziemassvētku pasākums un citi korporatīvie pasākumi vieno darbiniekus komandā, veido komandas garu un vieno darbiniekus uzņēmuma kopējo mērķu sasniegšanai.
…
Materiālo motīvu ietekme sākas no konkrēta apjoma, kuru nosaka izdzīvošanas līmenis. Šajā līmenī materiālo motīvu ietekme atklājas visvairāk. Lai materiālie motīvi būtu efektīvi un sevi attaisnotu, atalgojumam ir jābūt atkarīgam no darba rezultātiem. Svarīgi ir izmantot vienādus darba izvērtēšanas rādītājus visiem kolektīva biedriem. Darbinieki vieglāk samierinās ar stāvokli, ka to darba atalgojums nevar pārsniegt noteiktu līmeni, nekā ja kolēģis par tādu pašu darbu saņem lielāku atalgojumu. Tas mazina pozitīvu attieksmi pret uzņēmumu.