Author:
Evaluation:
Published: 13.02.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
  • Research Papers 'Civilās aizsardzības nozīme un tās praktiskais pielietojums pašvaldības iestādē', 1.
  • Research Papers 'Civilās aizsardzības nozīme un tās praktiskais pielietojums pašvaldības iestādē', 2.
  • Research Papers 'Civilās aizsardzības nozīme un tās praktiskais pielietojums pašvaldības iestādē', 3.
  • Research Papers 'Civilās aizsardzības nozīme un tās praktiskais pielietojums pašvaldības iestādē', 4.
  • Research Papers 'Civilās aizsardzības nozīme un tās praktiskais pielietojums pašvaldības iestādē', 5.
  • Research Papers 'Civilās aizsardzības nozīme un tās praktiskais pielietojums pašvaldības iestādē', 6.
  • Research Papers 'Civilās aizsardzības nozīme un tās praktiskais pielietojums pašvaldības iestādē', 7.
  • Research Papers 'Civilās aizsardzības nozīme un tās praktiskais pielietojums pašvaldības iestādē', 8.
  • Research Papers 'Civilās aizsardzības nozīme un tās praktiskais pielietojums pašvaldības iestādē', 9.
  • Research Papers 'Civilās aizsardzības nozīme un tās praktiskais pielietojums pašvaldības iestādē', 10.
  • Research Papers 'Civilās aizsardzības nozīme un tās praktiskais pielietojums pašvaldības iestādē', 11.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
2.  Civilās aizsardzības teorija    4
3.  LR CA sistēmas strukturālā shēma    5
4.  Civilās aizsardzības uzdevumi un tiesības    6
5.  Civilās aizsardzības plāna struktūra pašvaldības iestādē    8
6.  Nobeigums    9
7.  Literatūras saraksts    11
Extract

6. Nobeigums
Civilā aizsardzība ir un paliek ļoti svarīga mūsdienu funkcija. Svarīga ir ātra reaģēšana jebkurā situācijā, kurā tiek apdraudēta cilvēka un valsts drošība. Tāpēc ir izstrādāta likumdošana, lai ātri varētu orientēties ārkārtas situācijas gadījumā. Katrā valstī ir savi likumi un noteikumi. Latvijā ir savi likumi un savi noteikumi pēc kuriem ir jāvadās un ātri jāreaģē. Latvijā CA regulē 05.10.2006 „Civilās aizsardzības likums”. Latvijas valsts pienākumu sargāt iedzīvotājus, tautsaimniecību, apkārtējo vidi no iespējamo ārkārtējo situāciju potenciālajām briesmām, sniegtu palīdzību cietušajiem, mazinātu zaudējumus, iedzīvotāju gatavību darbam situācijās. Ārkārtējās situācijas Latvijā var izraisīt- dabas katastrofas, tehnogēnas katastrofas, epidēmijas, epizootijas, epifitotijas, sabiedriskās nekārtības, terorisms, starptautiskās situācijas saasināšanās, bruņoti konflikti.
Obligāti, būtu jaiepazīstas ar ugunsdrošības noteikumiem, jo katrā pašvaldības iestādē ir savi noteikumi, protams, vadoties pēc likumdošanas. Būtu jāizvērtē, kas ir primārais pašvaldības iestādē un kas ir tas, kas visvairāk apdraud mūsu dzīvību. Būtu jāizvieto brīdinājuma zīmes vietās, kuras varētu apdraudēt cilvēka dzīvību. Ja uzņēmums nodarbojas ar ķīmisko vielu ražošanu vai izplatīšanu ir jābūt plānam un pasākumiem par bīstamo vielu noplūdes iespējām. Jaizvērtē iestādes ārējie apdraudējumi. Jāizveido un jāplāno pareiza trauksmes apziņošanas sistēma. Galvenais ir pareiza un operatīva rīcība, tāpēc ne velti lielās organizācijās tiek pieņemti darbā speciāli apmācīti cilvēki, kuri ir kompetenti šajos jautājumos, lai varētu izstrādāt pareizu un drošu aizsardzības plānu.

Author's comment
Atlants