Author:
Evaluation:
Published: 23.12.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
  • Summaries, Notes 'Mērķtirgus noteikšana. Tirgus segmentu vērtēšana un atlase', 1.
  • Summaries, Notes 'Mērķtirgus noteikšana. Tirgus segmentu vērtēšana un atlase', 2.
  • Summaries, Notes 'Mērķtirgus noteikšana. Tirgus segmentu vērtēšana un atlase', 3.
  • Summaries, Notes 'Mērķtirgus noteikšana. Tirgus segmentu vērtēšana un atlase', 4.
  • Summaries, Notes 'Mērķtirgus noteikšana. Tirgus segmentu vērtēšana un atlase', 5.
Extract

Pēc tā cik segmentos uzņēmums nolēmis darboties izšķir vēl divas mārketinga stratēģijas:
• Viensegmenta koncentrācija- uzņēmums nolēmis kļūt par līderi tikai vienā segmentā.
• Daudzsegmentu koncentrācija- uzņēmums savu darbību vienlaikus virza uz vairākiem tirgus segmentiem, kas sinerģiski saistīti un paredz, ka stipras pozīcijas vienā tirgus segmentā, nodrošina priekšrocības citos segmentos.
Lai izvēlētos, kura no mārketinga stratēģijām, kas paredzēta produkcijas virzīšanai mērķtirgū, ir labākā, ir jāievēro šādi faktori:
• Resursu pietiekamība- ierobežotu resursu gadījumā, labāk izvēlēties koncentrēto mārketingu.
• Produkta viendabīgums- viendabīgiem produktiem, kā augļi, tērauds, piemērotāks ir nediferencētais mārketings, savukārt daudzveidīga sortimenta produktiem piemērotāks būs diferencētais un koncentrētais mārketings.
• Produkta dzīves cikls- ieejot tirgū ar jaunu produktu jāizvēlas koncentrētais vai nediferencētais mārketings, turpretī, realizējot produktu brieduma stadijā, vēlams lietot diferencēto mārketingu.
• Tirgus viendabīgums- ja pieprasīta ir izsmalcināta produkcija, kā arī pieprasījums ir nemainīgs un reaģē uz vienādiem mārketinga stimuliem, tad jāorientējas uz nediferencēto mārketingu. Pretējā gadījumā jāpielieto cita stratēģija.
• Konkurentu mārketinga stratēģija- ja konkurenti aktīvi segmentē, tad jāorientējas uz lielāku segmentu- koncentrētais mārketings. Ja konkurents darbojas masu patērētāju labā, tad uzņēmumam lietderīgi izmantot diferencēto mārketingu.

Author's comment
Atlants