-
Mērķtirgus noteikšana. Tirgus segmentu vērtēšana un atlase
Summaries, Notes4 Economics, Marketing, Advertising, Management
Pēc tā cik segmentos uzņēmums nolēmis darboties izšķir vēl divas mārketinga stratēģijas:
• Viensegmenta koncentrācija- uzņēmums nolēmis kļūt par līderi tikai vienā segmentā.
• Daudzsegmentu koncentrācija- uzņēmums savu darbību vienlaikus virza uz vairākiem tirgus segmentiem, kas sinerģiski saistīti un paredz, ka stipras pozīcijas vienā tirgus segmentā, nodrošina priekšrocības citos segmentos.
Lai izvēlētos, kura no mārketinga stratēģijām, kas paredzēta produkcijas virzīšanai mērķtirgū, ir labākā, ir jāievēro šādi faktori:
• Resursu pietiekamība- ierobežotu resursu gadījumā, labāk izvēlēties koncentrēto mārketingu.
• Produkta viendabīgums- viendabīgiem produktiem, kā augļi, tērauds, piemērotāks ir nediferencētais mārketings, savukārt daudzveidīga sortimenta produktiem piemērotāks būs diferencētais un koncentrētais mārketings.
• Produkta dzīves cikls- ieejot tirgū ar jaunu produktu jāizvēlas koncentrētais vai nediferencētais mārketings, turpretī, realizējot produktu brieduma stadijā, vēlams lietot diferencēto mārketingu.
• Tirgus viendabīgums- ja pieprasīta ir izsmalcināta produkcija, kā arī pieprasījums ir nemainīgs un reaģē uz vienādiem mārketinga stimuliem, tad jāorientējas uz nediferencēto mārketingu. Pretējā gadījumā jāpielieto cita stratēģija.
• Konkurentu mārketinga stratēģija- ja konkurenti aktīvi segmentē, tad jāorientējas uz lielāku segmentu- koncentrētais mārketings. Ja konkurents darbojas masu patērētāju labā, tad uzņēmumam lietderīgi izmantot diferencēto mārketingu.
…
MĒRĶTIRGUS NOTEIKŠANA. TIRGUS SEGMENTU VĒRTĒŠANA UN ATLASE. MĀRKETINGA STRATĒĢIJA MĒRĶTIRGŪ. TIRGUS NIŠAS UN INDIVIDUĀLIE SEGMENTI. PRODUKTA VIRZĪŠANA TIRGŪ UN TĀ POZĪCIJU NOSTIPRINĀŠANA. Tirgus segmentācija ir tirgus sadalīšana pircēju grupās un vienas vai vairāku grupa atlase, preču piedāvāšanai. Uzņēmums veicot segmentēšanu, veido sev piedāvāšanas novērtējuma un veidošanas bāzi. Jo pircēji tiek sadalīti grupās, pēc to līdzīgajām īpašībām un iepirkšanās paradumiem. Katra no šīm grupām var reaģēt atšķirīgi uz viendien un tiem pašiem mārketinga stimuliem. Tirgus segmenta vērtēšanā: • iespējams atrast tādu grupu, kuras intereses iepriekš nav tikušas ņemtas vērā, un to vajadzību apmierināšana uzņēmumam var šķist ekonomiski pievilcīga. Kā rezultātā uzņēmums var iegūt sev jaunu tirgu un izmantot tā sniegto potenciālu peļņas gūšanai un savu pozīciju nostiprināšanai tirgū, jo veiksmīgi pirmajam ieejot jaunā tirgū, uzņēmums var iegūt līdera pozīcijas un „nosmelt krējumu”. • uzņēmums izzina iespējamā klienta specifiskās intereses un prasības, tām pielāgo produktu, un iegūst jaunus kontaktus, tad uzņēmums var arī ietekmēt pircēja izvēli un iesaistīt viņu esošo produktu pilnveides un jaunu produktu radīšanas procesā. • uzņēmums var iegūt jūtamu priekšrocību salīdzinājumā ar tā konkurentiem, ja tiek izvēlēts tāds segmenta modelis, kas vislabāk izskaidro pircēja atšķirības un gaumi un uzvedību. • Dod uzņēmuma izpratni par tā produkta pircējiem, kas savukārt dod pamatu lēmuma pieņemšanai par noteikta produkta ražošanu un tā pozicionēšanu. Tas savukārt ietekmē pārdošanas apjomus un peļņu. • Ļauj atrasts efektīvāko tirgus segmentēšanas modeli, kā rezultātā uzņēmums var iekarot tirgu pat tad, ja tā produkcija nav nemaz tā lētākā.