-
Uzņēmuma "Tele2" stratēģija cenu piemērošanai tirgum
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
Cenu atlaides izmantošana | 4 | |
Cenu diferencēšana | 5 | |
Psiholoģiskā cena | 6 | |
Stimulējošā cena | 6 | |
Cenu veidošana pēc teritoriālā principa | 7 | |
Starptautisko cenu veidošana | 7 | |
Tele2 stratēģija cenu piemērošanai tirgum | 8 | |
Par Tele2 | 8 | |
Tele2 stratēģija cenu piemērošanai tirgum | 8 | |
Starptautiskās cenas | 12 | |
Secinājumi un priekšlikumi | 13 | |
Izmantotie interneta resursi | 14 |
Cenu atlaide ir bāzes cenas pazemināšana, lai palielinātu produktu realizācijas apjomu, piemērojoties pircēju vajadzībām un tirgus situācijām.1 Liela daļa uzņēmumu izmanto šo stratēģiju, lai apbalvotu klientus par darbībām, kā ātrāka apmaksa, iepirkšana vairumā, ne sezonas preces iegādāšanās utt. Šī stratēģija var pieņemt vairākas formas:
naudas atlaide – cenas samazināšana klientiem, kas ātri apmaksā rēķinus; šai atlaidei jābūt pietiekami augstai, lai iegūtu pēc iespējas lielāku ienākumu kā pircējs uzkrājot.
kvantitatīvā atlaide – atlaide pircējiem, kas iepērk vairumā. Tās mērķis ir veicināt lielākus pirkumus. Var būt:
1.kumulatīvas atlaides – atlaide, kas tiek piešķirta pircējiem, ja to kopējais iepirkumu apjoms noteiktā laikā sasniedz noteiktu apjomu;
2.nekumulatīvas atlaides – atlaide, kas balstās un individuālu pirkumu apjomu.2
Uzņēmumi iegūst:
samazinās izmaksas uz vienu vienību pakošanai, transportēšanai, pārdošanai;
sekmē vājo produktu tirdzniecību;
kalpo kā atlīdzība klientiem.3…
Šī pētījuma mērķis bija noskaidrot uzņēmuma „Tele2” stratēģiju cenu piemērošanai tirgum. Lai sasniegtu pētījuma mērķi tika izpētīja literatūra, kas satur informāciju par cenu piemērošanas stratēģijām, to skaitā teoriju un autoru atziņas, kā arī veikta šīs literatūras analīzi. Un pēc tam izejot no pieejamās informācijas par Tele2 uzņēmumu, konstatējām šo stratēģiju pielietošanu. Pielikumā - prezentācija ar skaidrojumiem.
