-
Komandas veidošana
Pēc abu daļu salīdzināšanas var secināt, ka pirmajā gadījumā, kur ir jauns darba kolektīvs, vadītājam ir daudz vieglāk izveidot komandu, jo ir jauns kolektīvs ko var veidot pēc saviem ieskatiem un koriģēt normas, kas sāk veidoties. Savukārt otrajā gadījumā vadītājam ir daudz grūtāk, jo kolektīvs jau ir izveidojies, tur pastāv savas normas un ir savi līderi, kas apgrūtina vadītāja darbu un vadītājs, zināmā mērā, ir spiest pieņemt kolektīva noteikumus. Tāpat ienākot jau stabilā kolektīvā ir jāzina un jāmāk pielietot vadītāja zināšanas, lai panāktu pozitīvas izmaiņas kolektīvā nevis izraisītu kolektīva sašķelšanos, kas bremzē darbu un nesekmē uzņēmuma mērķu sasniegšanu. Līdz ar ko var secināt, ka visa pamatā ir pareiza komunikācija starp vadītāju un darbiniekiem, kas sekmē pozitīvus vai negatīvus darbības rezultātus.
…
Uzņēmuma veiksmīgas pastāvēšanas viens no galvenajiem nosacījumiem ir efektīvs komandas darbs, kas ir atkarīgs no vadītāja prasmēm un spējām. Izveidojot jaunu kolektīvu vai arī ienākot jau pastāvošā darba kolektīvā, vadītājam ir jāspēj izveidot vai arī pilnveidot/saliedēt stabila un efektīva komanda, lai veiksmīgi varētu realizēt uzņēmuma mērķus, kas ir izdarāms ar pakāpeniski pielietotām zināšanām un iemaņām komandas veidošanā. Tāpēc darbā tiks aplūkoti divi gadījumi – pirmkārt tiek izveidots jauns kolektīvs un otrkārt tiek iecelts jauns vadītājs kolektīvā, kas kopā strādā jau piecus gadus.


