Author:
Evaluation:
Published: 19.01.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Research Papers 'Lēmumu pieņemšana uzņēmumos', 1.
  • Research Papers 'Lēmumu pieņemšana uzņēmumos', 2.
  • Research Papers 'Lēmumu pieņemšana uzņēmumos', 3.
  • Research Papers 'Lēmumu pieņemšana uzņēmumos', 4.
  • Research Papers 'Lēmumu pieņemšana uzņēmumos', 5.
  • Research Papers 'Lēmumu pieņemšana uzņēmumos', 6.
  • Research Papers 'Lēmumu pieņemšana uzņēmumos', 7.
  • Research Papers 'Lēmumu pieņemšana uzņēmumos', 8.
  • Research Papers 'Lēmumu pieņemšana uzņēmumos', 9.
  • Research Papers 'Lēmumu pieņemšana uzņēmumos', 10.
  • Research Papers 'Lēmumu pieņemšana uzņēmumos', 11.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Lēmumu pieņemšana Apple un Microsoft – skats no malas    4
  SIA “LUKoil Baltija R” un SIA “Neste Latvija” – skats no malas    5
  Volvo un Volkswagen – skats no malas    7
  Nobeigums    9
Extract

Nobeigums
Lēmumu pieņemšanas procesa vadīšana pati par sevi izlemj, kāda būs uzņēmuma pelņa. Ja lēmuma pieņēmējs rīkosies godprātīgi un tālredzīgi, tad arī viņa pieņemtajam lēmumam būs bijuši nozīme uzņēmuma attīstībā.
Kopumā aplūkoju sešus dažādus uzņēmumus un sešus dažādus virzienus.
Pirmie tika apskatīti informāciju tehnoloģiju milži Apple un Microsoft, savos secinājumos par šo uzņēmumu lēmumu pieņemšanu balstījos uz šo uzņēmumu produktu lietotāju viedokļiem. Mani secinājumi – Apple steidzas. Lēmumus pieņem strauji, izdabājot patērētāja vēlmēm. Turpretī Microsoft, mēģinot skriet līdzi Apple, kļūdījās. Bet tā vietā, lai nerisinātu problēmas un turpinātu masveida ražošanu, ieturēja pauzi, sagaidīja savu kārtu un ķeras klāt pie biznesa pasaules iekarošanas. Microsoft, manuprāt, pieņem lēmumus iespējami vispareizākajos brīžos, kad ir nepieciešams.
Kā nākošie tika salīdzināti Latvijas degvielas mazumtirgotāji Neste un Lukoil. Degvielas tirgus Latvijā ir mazs dalībnieku skaita ziņā un katram no viņiem ir iespējas izvirzīties līderos. Tiecoties pēc panākumiem, šaurā konkurences lokā vislabāk var pamanīt, kādas taktikas uzņēmumi pielieto. Esmu konstatējusi, ka Lukoil ir agresīvi noskaņots un stipri orientēts uz savu esošo un potenciālo klientu, bet savukārt Neste, tikai tagad (pēc divdesmit pieciem pavadītiem gadiem Latvijas tirgū) sāk apsvērt savas attīstības iespējas. Jā, Neste savos lēmumos ir krietni gausāka, lēmumu pieņemšanā viennozīmīgi ir iesaistīti tā saucamie biroja cilvēki, kuriem pat īsti nav pieredzes, kā piedāvāt savam klientam vairāk. Neste problēmas sagādā tas, ka viņa ar savu klientu sazinās caur A4 formāta plakātu un e-pastā.…

Author's comment
Atlants