Author:
Evaluation:
Published: 25.06.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
  • Research Papers 'Eiropas Savienības Eiropadomes kompetence', 1.
  • Research Papers 'Eiropas Savienības Eiropadomes kompetence', 2.
  • Research Papers 'Eiropas Savienības Eiropadomes kompetence', 3.
  • Research Papers 'Eiropas Savienības Eiropadomes kompetence', 4.
  • Research Papers 'Eiropas Savienības Eiropadomes kompetence', 5.
  • Research Papers 'Eiropas Savienības Eiropadomes kompetence', 6.
  • Research Papers 'Eiropas Savienības Eiropadomes kompetence', 7.
  • Research Papers 'Eiropas Savienības Eiropadomes kompetence', 8.
  • Research Papers 'Eiropas Savienības Eiropadomes kompetence', 9.
  • Research Papers 'Eiropas Savienības Eiropadomes kompetence', 10.
  • Research Papers 'Eiropas Savienības Eiropadomes kompetence', 11.
  • Research Papers 'Eiropas Savienības Eiropadomes kompetence', 12.
  • Research Papers 'Eiropas Savienības Eiropadomes kompetence', 13.
  • Research Papers 'Eiropas Savienības Eiropadomes kompetence', 14.
  • Research Papers 'Eiropas Savienības Eiropadomes kompetence', 15.
  • Research Papers 'Eiropas Savienības Eiropadomes kompetence', 16.
  • Research Papers 'Eiropas Savienības Eiropadomes kompetence', 17.
  • Research Papers 'Eiropas Savienības Eiropadomes kompetence', 18.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Eiropadomes attīstība un darbības virzieni    3
2.  Eiropadome līgumos    5
2.1.  Vienotais Eiropas akts    5
2.2.  Māstrihtas līgums    5
2.3.  Amsterdamas līgums un Nicas līgums    6
2.4.  Lisabonas līgums    7
3.  Eiropadomes darbs un sasniegumi    7
4.  Eiropadomes loma un kompetence    10
5.  Lēmumu pieņemšana Eiropadomē    12
6.  Stratēģiskā programma Eiropadomes darba plānošanai    13
  Secinājumi    14
  Literatūras saraksts    16
Extract

Secinājumi
Var secināt, ka Eiropadome nosaka ES attīstību un vispārējos politikas virzienus un prioritātes. Tās galvenais uzdevums ir izstrādāt vispārējās politikas vadlīnijas ES turpmākajai attīstībai, tādējādi faktiski ietekmējot arī Komisijas, Padomes un citu ES iestāžu darbu.
Sākot ar Vienoto Eiropas Aktu, Māstrihtas līgumu, Amsterdamas un Nicas līgumu, kā arī Lisabonas līgumu Eiropadome no vienkāršie diskusiju forumiem ir pārtapusi par vienu no svarīgākajām Eiropas Savienības institūcijām, respektīvi, tika izveidots pastāvīgs Eiropadomes priekšsēdētāja amats, kuru ar kvalificētu balsu vairākumu ievēl Eiropadome uz divarpus gadiem. Jānošķir tas, ka Eiropadome neveic likumdošanas funkcijas, taču savas kompetences ietvaros tā var pieņemt dažādus lēmumus un noteikt Eiropas Savienības attīstības stratēģiskās vadlīnijas. Noteikti jāmin, ka Eiropadome jūnija sanāksmē Briselē vienojās par piecām prioritārajām jomām, kam turpmākajos piecos gados jānosaka virziens Eiropas Savienības darbībai. Stratēģiskā programma tiks izmantota, lai plānotu Eiropadomes darbu, kā arī būs pamats citu Eiropas Savienībai iestāžu darba programmām, ļauj tai attīstīties un darboties vienota mērķa vārdā, lai vidē, kurā dzīvojam valdītu miers, stabilitāte un pārticība.

Author's comment
Atlants