-
Plānošanas un kontroles sistēmas izveidošana uzņēmumā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
Organizācijas vadīšana | 4 | |
Plānošanas un kontroles sistēmas teorija | 5 | |
Plānošanas sistēmas izveidošana uzņēmumā | 7 | |
Kontroles sistēmas izveidošana uzņēmumā | 7 | |
Secinājumi | 9 | |
Literatūras saraksts | 10 |
Secinājumi
- Plānošana, organizēšana, motivēšana un kontrole- viena otru papildina. Viena pati plānošana, tā pat kā pārējās funkcijas nevar pastāvēt.
- Plānošana ir lielisks komunikāciju līdzeklis – iesaistiet tajā arī citus. Tad darbinieki zinās uzņēmuma vērtības, mērķus un uzdevumus un strādās ar lielāku atdevi.
- Plānošana palīdz uzlabot uzņēmuma procesus, identificējot vājās vietas un trūkumus.
- Plānošana izskauž paļaušanos tikai un vienīgi uz intuīciju. Sākumā jūs varat balstīties uz nojausmu, bet pēc tam nodrošinieties ar neapstrīdamiem un bezkaislīgiem faktiem.
- Plānošana ļauj jums justies pārliecinātākiem par nākotni.
- Plānošana ir nenovērtējams līdzeklis , lai kontrolētu sava uzņēmuma darbību.
- Planošana sastāv no posmiem- mērķa noteikšana, SVID analīze, alternatīvu izstrāde, prognozēšana, attīstības vērtēšana un beidzot- lēmuma pieņemšana.
- Svarīga ir finanšu plānošana un kontrole, lai uzņēmums darbotos operatīvi, taktiski un stratēģiski bez zaudējumiem.
- Kontrole ir nepieciešama, lai vadībai būtu pamatota pārliecība, ka iestāde aktīvi ir nodrošināta pret zaudējumiem.
- Kontroles pamatelementi ir iestādes attīstības stratēģija, iestādes darbības organizēšana, novērtēšana, plānošana, grāmatvedība, informācijas sistēmas aizsardzība.
…
Referāta mērķis ir apskatīt kāda ir plānošanas un kontroles sistēmas izveidošana uzņēmumā. Kas ir būtiskākais mūsdienu apstākļos, lai uzņēmums darbotos veiksmīgi bez iztrūkumiem un resursu zaudējumiem. Nedaudz pieskaršos teorijai, lai būtu skaidrāka vadības shēma un kādi konkrēti resursi ir nepieciešami, lai sekmīgi varētu darboties. Ļoti svarīga funkcija uzņēmumā ir finanšu plānošana, jo „finanses darbojas kā spogulis, kas vadībai un īpašniekiem palīdz objektīvi novērtēt visus citus uzņēmumā notiekošos procesus”. Apskatīšu organizācijas vadīšanu, tās vadību jeb menedžmentu, lai uzņēmums darbotos efektīvāk un optimālāk.