-
Reklāmas regulējums Latvijā
Analīze par reklāmu regulējošo normu pārkāpumu Latvijā
Jau neskaitāmu gadu garumā pa zilajiem TV ekrāniem redzamas Top Shop reklāmas, kuras reklamē dažādas preces, sākot no Beauty Wand matiņu griešanas ierīcei līdz pat bojātu un nolauztu skrūvju izskrūvēšanas ierīcei. Preču klāsts ir iespaidīgs, neapšaubāma ir viņu izdoma šo ierīču izgatavošanā, taču apšaubāmāka ir to kvalitāte un reklāmā sniegtās informācijas patiesums.
Viens no neiespējamākiem gadījumiem ir Top Shop reklamētā prece – taurenītis, kas pilda tādu pašu funkciju kā aktīva sportošana, tikai bez piepūles. Taurenītis ir elektroniska ierīce, kas darbojas uz baterijām un ir uzliekams uz jebkuru ķermeņa daļu. Kā stāstīts reklāmā tā funkcija ir kustināt muskuļus pat stāvot cilvēkam uz vietas. Tas viss līdz tam liekas ticami, viss rit un mainās, par to, ka cilvēki spēj izdomāt tādus tehniskos brīnumus nav jābrīnās, taču ticamības moments tiek sagrauts, kad attēlā tiek parādīts labi trenēts, muskuļots vīrietis un parāda bildi kāds viņš bijis (apmēram 1 mēnesi) pirms Taurenīša lietošanas, bildē redzams uz pusi lielāks vīrietis.
…
Reklāmas regulējums Latvijā. Reklāmas tiesiskie un ētiskie aspekti. Mediji un reklāma Katrai precei, pakalpojumam vai idejai veidojot reklāmu Reklāmas likumā ir izstrādāti dažādi ierobežojumi, kuri ir obligāti jāievēro. Piemēram, kā visstingrāk noteiktie ir „tabakas un alkohola izstrādājumiem, farmācijas precēm un azartspēlēm”2, kas ir būtiski, ka šiem ierobežojumiem ir svarīgi pašas reklāmas objekts un forma. Piemēram, tabakas reklāmas Latvijā ir aizliegts reklamēt gan TV, gan drukātajos medijos, gan internetā, taču ir viens izņēmums – ir pieļaujams reklamēt tabaku kultūras un sporta pasākumos, ar vienu nosacījumu, ja tabakas izstrādājumu ražotāji ir pasākuma ģenerālsponsori.