Author:
Evaluation:
Published: 26.12.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
  • Summaries, Notes 'Konkurentu novērtēšana un konkurences spēku modeļa izvērtēšana', 1.
  • Summaries, Notes 'Konkurentu novērtēšana un konkurences spēku modeļa izvērtēšana', 2.
  • Summaries, Notes 'Konkurentu novērtēšana un konkurences spēku modeļa izvērtēšana', 3.
  • Summaries, Notes 'Konkurentu novērtēšana un konkurences spēku modeļa izvērtēšana', 4.
  • Summaries, Notes 'Konkurentu novērtēšana un konkurences spēku modeļa izvērtēšana', 5.
  • Summaries, Notes 'Konkurentu novērtēšana un konkurences spēku modeļa izvērtēšana', 6.
Extract

Tieši konkurence ir tā, kas mudina uzņēmējus kļūt vēl labākiem- pilnveidoties un uzlaboties. Savukārt patērētājiem tā nodrošina pilnīgāku to vēlmju apmierināšanu. Konkurence var būt:
• efektīva,
• asa un
• arī negodīga.
Pilnīgu konkurenci tirgū nereti sabojā dažādas negodīgas barjeras, kuras uzstāda uzņēmumi vai valsts, lai neielaistu tirgū jaunienācējus. Tādā veidā labumu gūst tirgū jau esošie uzņēmumi, bet zaudē – patērētāji.
Funkcionālajā līmenī uzņēmumiem ir jāizmanto esošās pamata prasmes, kā arī jārada jaunas. Ar pamata prasmi saprot ko tādu, ko organizācija var paveikt īpaši labi. Ja uzņēmumam piemītošās prasmes ir pārākas par konkurentu prasmēm, tad tās sauc par atšķirīgām prasmēm. Lai prasmes varētu būt atšķirīgas, tām ir:
• Ievērojami jāpalielina pircēja akceptētās preces vai pakalpojuma vērtība
• Jābūt unikālai un ievērojami pārākai par konkurentu precēm
• Jābūt izmantojamai jaunu preču radīšanai, kā arī jaunu tirgus iekarošanai.
Atšķirīgā prasme ir uzņēmuma stiprā prasme vai pamata prasme, taču ne vienmēr pamata prasme ir atšķirīgā prasme. Ja konkurenti spēj imitēt uzņēmuma atšķirīgo prasmi kādā no tā funkcionālajām darbībām, tad tā kļūst vienkārši par minimālo prasību konkrētajā nozarē.

Author's comment
Atlants