-
Eiropas izcilības modelis informāciju tehnoloģiju uzņēmumā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
Eiropas izcilības modelis uzņēmumā „X” | 4 | |
Secinājumi | 6 | |
Priekšlikumi | 7 |
SECINĀJUMI
1. Visaugstāk novērtētākais kritērijs ir „sabiedrības apmierinātības rezultāti”.
2. Vismazākais novērtējums ir kritērijam „politika un stratēģija”.
3. Uzņēmuma darbinieki ir pieraduši pie jau esošajiem motivātoriem un tos vairs neuzskata par motivējošiem, piemēram, pieejamo kafiju un augļiem.
4. Darbiniekiem nav daudz iespēju, kad izteikt savas domas un priekšlikumus par uzņēmumā notiekošo.
5. Uzņēmums iegulda darbinieku attīstībā, un ir svarīgi, lai uzņēmumā strādā profesionāli darbinieki.
6. Klientu domas tiek ņemtas vērā, un pamatojoties uz klientu priekšlikumiem vai sūdzībām tiek izstrādāti vai uzlaboti jau esošie pakalpojumi.
7. Uzņēmums ir pozitīvi novērtēts sabiedrībā, to var secināt pēc tā, kā uzņēmums atbalsta sabiedriskos pasākumus.
PRIEKŠLIKUMI
1. Misiju un mērķu izstrādē iesaistīt arī darbiniekus.
2. Dot iespēju darbiniekiem izteikt savas domas biežāk, piemēram, rīkot biežāk darbinieka un struktūrvienības vadītāja sapulces.
3. Izstrādāt jaunu motivējošu pasākumu darbiniekiem, lai viņi nebūtu jau pieraduši pie esošajiem labumiem un justos no jauna motivēti.
4. Izstrādāt efektīvāku sistēmu kā darbiniekiem nodot informāciju par misiju, mērķiem, stratēģiskiem uzdevumiem, piemēram, nevis rīkot kopsapulci visiem uzņēmuma darbiniekiem, bet rīkot sapulci augstākā līmeņa vadītājiem ar struktūrvienības vadītājiem un pēc tam struktūrvienības vadītājiem ar struktūrvienības darbiniekiem.
5. Aptaujas anketās ļaut vērtēt procesus 10 baļļu skalā, tādejādi aptaujas rezultāti būtu efektīvāki.
…
Eiropas izcilības modeļa kritēriji veido kopumu organizācijas kvalitātes novērtēšanai. EIM domāts funkcionējošas kvalitātes vadības sistēmas vai organizācijas novērtēšanai. Pēc šī modeļa, organizāciju vērtējot, var novērtēt to, vai tajā ir paredzēts pievērsties tiem jautājumiem (kritērijiem), kas attiecas uz organizācijas kvalitātes vadību. Pēc izvērtējuma iespējams organizācijas darbību pilnveidot, lai uzlabotu to atbilstību kvalitātes vadības kritērijiem. Pieci no kritērijiem attiecas uz organizācijas pašreizējo darbību, pārējie četri ietver organizācijā sasniedzamos rezultātus. Uzņēmums, kurš ir novērtēts pēc Eiropas izcilības modeļa, ir viens no vadošajiem Baltijas uzņēmumiem programmatūras izstrādes un informācijas tehnoloģiju izplatīšanas jomā. Uzņēmums piedāvā informācijas tehnoloģiju risinājumus dažādās tautsaimniecības un biznesa sfērās. Galvenā kompetence ir liela apjoma informācijas sistēmu izstrāde, integrācija, ieviešana un uzturēšana - šādu projektu vadība un organizācija saskaņā ar labāko pasaules praksi un vadošajām projektu pārvaldības metodikām. Uzņēmuma specializētie IT risinājumi un pakalpojumi apvienojumā ar spēcīgo tehnoloģisko platformu, nodrošina būtiskus ieguvumus vietējo un starptautisko klientu uzņēmējdarbībai. Uzņēmuma kvalitātes sistēma ir sertificēta atbilstoši ISO 9001:2000. Darba autore darbā ir aprakstījusi katru kritēriju un devusi piemērus, lai vieglāk izprastu situāciju. Darba beigās ir izteikti priekšlikumi.